Serwis wykorzystuje pliki cookies

które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Korzystanie z serwisu Hi-Fi.com.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz. Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki.

Zrozumiałem

HFM

artykulylista3

 

Yamaha Pro

yamahapro 01
Jesienią 2012 miało miejsce sporo ciekawych premier w segmencie słuchawkowym. Specjalistyczne wytwórnie pokazały kilka nowych serii i następców legendarnych modeli. Pojawili się też nowi gracze. Na tym tle propozycja Yamahy wydaje się jedną z wielu i w takim bogactwie podaży może przejść niezauważona przez klientów. Ale to tylko pozory.

Yamaha to wielki koncern, w którego obszarze zainteresowań leżą nie tylko urządzenia hi-fi, ale też instrumenty muzyczne, motocykle, silniki do łodzi motorowych i wiele, wiele innych.



 

Czytaj więcej...

Sennheiser IE 800

image 442
Słuchawki douszne kojarzą się „młodzieżowo”, a więc z aktywnym trybem życia, słuchaniem muzyki przy okazji jazdy na rowerze, deskorolce albo w czasie podróży pociągiem.



Czyli wszędzie tam, gdzie musimy korzystać z namiastki sprzętu, bo inaczej się nie da. Nawet w samochodzie można przecież zainstalować dobry system hi-fi. Tak to przynajmniej wygląda z perspektywy starszego pokolenia, bo to młodsze ze sprzętu stacjonarnego korzysta rzadziej.
Muzykę można „mieć” wszędzie. W telefonie, na przenośnym odtwarzaczu, a przecież „hełmofonu” na ulicy nosić nie wypada. Plejery i słuchawki douszne to obecnie standard. Można nawet obstawiać, czy w danym autobusie więcej osób ma w uszach pchełki, czy kolczyki.

Czytaj więcej...

Ultrasone Edition 5

IMG 0067Firma Ultrasone powstała w 1991 roku w Niemczech i początkowo koncentrowała się na słuchawkach w średniej cenie. Ambicje z czasem rosły i przybrały postać serii Edition – ekskluzywnej i drogiej. Na jej 10-lecie producent zaskoczył wszystkich.

Edition 5 pojawiły się niedługo po premierze modelu 12. Przedtem były 7 i inne, a każdy, kto będzie poszukiwał logiki w numeracji, rzuci ręcznik. Nie ma porządku ani klucza, ale Niemcy najwyraźniej nie robią z tego problemu. W końcu liczy się produkt.

Czytaj więcej...

Sol Republic

Hifi01072014001W świecie hi-fi zdarzają się mody i produkty cieszące się szczególnym powodzeniem. Jeden z najświeższych przykładów to popularne głównie wśród młodzieży słuchawki Dr Dre Beats. Tak jak dawniej człowieka z klasą rozpoznawało się po drobiazgach (zegarek, buty), tak obecnie o statusie gimnazjalisty świadczy to, jakich słuchawek używa.

Z jednej strony, wypada się cieszyć, bo w ten sposób młodzież przyzwyczaja się do dźwięku wysokiej jakości. Z drugiej – zauważamy, że słuchawki to coś więcej niż sprzęt. Gdyby o wszystkim decydowała jakość brzmienia, widzielibyśmy na ulicach same AKG K701 czy Senn- heisery HD 600. Tymczasem to właśnie takie marki jak Monster (Dr Dre) zdobywają uznanie młodzieży. Beats to produkt porządny, dobrze wykonany i atrakcyjny wzorniczo.

Czytaj więcej...

Sennheiser HD 800/HDVD 800

hfm 062014 055
Absolute Spitzenklasse


Ostatnimi czasy świat ogarnął szał na punkcie słuchawek. Nie będzie przesadą stwierdzenie, że nauszniki robią już wszyscy; nawet ci, którzy do tej pory omijali je szerokim łukiem. Niestety, w większości przypadków mamy do czynienia z urządzeniami mocno przeciętnymi, których cena odzwierciedla co najwyżej ambicje szefów działów marketingu i nijak się ma do możliwości brzmieniowych.

Czytaj więcej...

Oppo PM-1

hfm 062014 062Amerykańska firma Oppo jest znana z produkcji wysokiej klasy odtwarzaczy Blu-ray. Do tej pory skutecznie opierała się pokusie poszerzenia oferty o amplitunery AV, stacje dokujące czy przenośne grajki, skupiając się na tym, na czym jej projektanci znają się najlepiej.

Ze zdziwieniem przyjąłem zatem informację o rozpoczęciu produkcji słuchawek. Czyżby Amerykanie ulegli presji otoczenia i postanowili uszczknąć kawałek tego tortu? Raczej nie, choćby z uwagi na wysoką cenę. Szefowie Oppo najwyraźniej postanowili zaistnieć także na high-endowych salonach i wkroczyli na nie w stylu Chucka Norrisa – kopem z półobrotu. Pod względem ceny debiutanckie słuchawki Oppo lokują się w sferach, o których wiele firm może tylko marzyć. Również pod względem budowy Amerykanie zaczęli od wysokiego „c”.

Czytaj więcej...