HFM

Profil Czytelników

Profil czytelników HFiM

Pragniemy przedstawić dwa specjalistyczne magazyny powstające w naszym wydawnictwie.

Wiodącym tytułem jest, ukazująca się od w 1995 roku, "Hi-Fi i Muzyka".
Pismo jest specjalistycznym magazynem branżowym, opisującym rynek urządzeń hi-fi i kina domowego.
Spektrum tematów jest bardzo szerokie - od komponentów z podstawowego segmentu cenowego - do 1000 zł, aż do kosztownych, wytwarzanych ręcznie urządzeń wycenianych na dziesiątki tysięcy złotych. Zajmujemy się również kinem domowym. Dynamiki wzrostu tego sektora w ostatnim czasie nie sposób bowiem pominąć milczeniem.
Przez piętnaście lat istnienia "Hi-Fi i Muzyka" przekształciła się ze skromnego, czarno-białego pisma w kolorowy miesięcznik o ogólnopolskim zasięgu. W chwili obecnej nakład wynosi 5600 egzemplarzy, a średnia efektywność sprzedaży jest lepsza niż 50 procent. Egzemplarze niesprzedane w pierwszym miesiącu kolportowania są dostępne w sprzedaży wysyłkowej. Z tego powodu nakłady starszych numerów uległy wyczerpaniu.
Naszymi czytelnikami są głównie mężczyźni w wieku 25-50 lat. Najczęściej są to osoby ustabilizowane materialnie, mogące przeznaczyć część swoich dochodów na dość kosztowne audiofilskie hobby. Po "Hi-Fi i Muzykę" sięgają również początkujący, którzy dopiero planują zakup systemu stereo lub kina domowego. Publikowane opinie i rekomendacje pomagają im zorientować się w ofercie rynku, a niejednokrotnie również podjąć decyzję o zakupie komponentu lub całego systemu dźwiękowego.
Szczególną rolę w piśmie odgrywają testy, przeprowadzane przez doświadczonych recenzentów. Są to zestawienia panelowe, opisujące grupy urządzeń z określonego segmentu cenowego. Każdy opis kończy się podsumowaniem podstawowych parametrów technicznych i czytelną oceną brzmienia i stosunku jakości do ceny.
W "Hi-Fi i Muzyce" można również znaleźć krótkie notatki na temat urządzeń, które wkrótce trafią do sklepów, prezentacje producentów - wielkich i tych specjalistycznych - oraz artykuły i felietony, których autorzy opisują i komentują zachodzące w świecie audio zjawiska.
W czasopiśmie znajduje się obszerny dział muzyczny, śledzący najważniejsze wydarzenia na rynku fonograficznym i koncertowym. Są w nim recenzje płyt, monografie, wywiady (udzielali ich najwięksi artyści i kompozytorzy: Krzysztof Penderecki, Wiesław Ochman, Pat Metheny, Tomasz Stańko, Jose Cura), recenzje z najważniejszych premier, koncertów i festiwali. Poziom działu docenili nasi Partnerzy: Filharmonia Narodowa, Teatr Wielki - Opera Narodowa, festiwale Era Jazzu i Jazz nad Odrą, radio RMF Classic i inni.


W ankiecie wzięło udział 1000 osób. Zatem 1000 osób to nasze 100%. Respondentów podzielono na dwie grupy: kobiety - 7,5% i mężczyźni - 92,5%.

wykres0


Pytanie 1. Wiek.
W grupie wiekowej do 25 lat znalazło się 22,6% kobiet i 9,4% mężczyzn; ogółem 10,4% ankietowanychˇ. W wieku 25-45 lat odnotowano 72% kobiet i 80,6% mężczyzn, ogółem 80% ankietowanych. Powyżej 45 roku życia było 5,4% kobiet i 10% mężczyzn, ogółem 9,6% ankietowanych.

wykres1


Pytanie 2. Wykształcenie.
W grupie wiekowej do 25 lat wykształcenie podstawowe ma 0% kobiet i 0,2% mężczyzn - 0,2% wszystkich ankietowanych. W tej grupie wiekowej średnie wykształcenie ma 11% kobiet i 7% mężczyzn - 7,3% wszystkich ankietowanych. W tej grupie wiekowej wyższe wykształcenie ma 13% kobiet i 2% mężczyzn - 2,9% wszystkich ankietowanych.

wykres2a

wykres2b

wykres2c

wykres2d
W grupie wiekowej pomiędzy 25 a 45 rokiem życia podstawowe wykształcenie ma 1% kobiet i 2% mężczyzn - 2,1% wszystkich ankietowanych. W tej grupie średnie wykształcenie ma 21% kobiet i 41% mężczyzn - 39,8% wszystkich ankietowanych. W tej grupie wyższy wykształcenie ma 49% kobiet i 37,2% mężczyzn - 38,1% wszystkich ankietowanych.


W grupie wiekowej powyżej 45 roku życia podstawowe wykształcenie ma 0% kobiet i 0,2% mężczyzn - 0,2% wszystkich ankietowanych. W tej grupie średnie wykształcenie ma 4% kobiet i 5,4% mężczyzn - 5,1% wszystkich ankietowanych. W tej grupie wyższe wykształcenie ma 1% kobiet i 5% mężczyzn - 4,3% wszystkich ankietowanych.


Uogólniając i zawężając ilość kategorii podstawowe wykształcenie ma 2,5%, średnie wykształcenie - 52,2% oraz wyższe wykształcenie - 45,3% ankietowanych.


Pytanie 3. Miejsce zamieszkania.
W mieście powyżej 100 tys. mieszkańców mieszka 52,5% ankietowanych, w mieście do 100 tys. mieszkańców mieszka 29,8% ankietowanych, w małym miasteczku, lub wsi mieszka 17,7% ankietowanych.

wykres3


Pytanie 4. Stanowisko.
Właścicieli firm wśród ankietowanych znalazło się 9,3% kobiet i 8,7% mężczyzn, ogółem 8,7% wszystkich ankietowanych.
Na kierowniczym stanowisku pracuje 17% kobiet i 12,8% mężczyzn, ogółem 12,1% wszystkich ankietowanych.
44% kobiet i 50% mężczyzn to pracownicy, ogółem to 50,3%.
Wolny zawód wykonuje 12,5% kobiet i 9,8% mężczyzn, ogółem 10% wszystkich ankietowanych.
13% kobiet i 9,2% mężczyzn to studenci lub uczniowie, ogółem to 9,6% wszystkich ankietowanych.
Bezrobotnych jest 1,2% kobiet i 6% mężczyzn, w sumie 6% wszystkich ankietowanych.
Grupa emerytów lub rencistów to 3% kobiet i 3,5% mężczyzn, ogółem 3,3% wszystkich ankietowanych.

wykres4


Pytanie 5. Zainteresowania.
W tym pytaniu możliwe było zaznaczenie więcej niż jednej odpowiedzi.
Filmem, teatrem, telewizją, muzyką i literaturą interesuje się 95,6% kobiet i 92,5% mężczyzn, ogółem 92,8% wszystkich ankietowanych.
Sportem interesuje się jedynie 8,1% kobiet i aż 73,7% mężczyzn, w ogólnym rozrachunku to 68,8%.
Motoryzacją i techniką interesuje się 0% kobiet i 77,8% mężczyzn, ogółem 72,4% wszystkich ankietowanych.
Turystyką interesuje się 69,3% kobiet i 60% mężczyzn, ogółem 60,7% wszystkich ankietowanych.

wykres5


Pytanie 6. Wartości poszukiwane w produktach codziennego użytku.
Korzystna cena istotna jest dla 34,7% ankietowanych, funkcjonalność dla 59,6% ankietowanych a luksus dla 24,1% ankietowanych. W tym pytaniu ankietowani zaznaczali więcej niż jedną odpowiedź.

wykres6


Pytanie 7. Jaką wartość mają dla czytelnika informacje w "Hi-Fi i Muzyce".
Informacje w czasopiśmie mają wartość opiniotwórczą dla 47,5% ankietowanych.
Informacje są wartością poznawczą dla 63,9% ankietowanych.
Pismo dla zabicia czasu przegląda jedynie 8% ankietowanych.

wykres7


Pytanie 8. Pismo czytam:
72,6% ankietowanych czyta pismo regularnie od dawna lub prenumeruje.
20,4% ankietowanych czytuje czasopismo często, sporadycznie - 6,6% i tylko 0,4% ankietowanych ma pismo w ręku po raz pierwszy.

wykres8


Pytanie 9. W przyszłości zamierzam zmienić/kupić:
Nowy sprzęt hi-fi chce mieć 64,7% ankietowanych.
O zakupie kina domowego myśli 21,9% ankietowanych.
Płyty CD z muzyką lub filmy zamierza kupić w najbliższym czasie 47,6% ankietowanych.
Kupno samochodu lub mieszkania ma w planach 18% ankietowanych.
Tylko 2,5% ankietowanych zamierza nabyć telefon komórkowy.
Sprzęt komputerowy to marzenie 16,4% ankietowanych.

wykres10


Pytanie 10. Pismo kupuję zwykle w:
Kiosk "RUCH" cieszy się u ankietowanych największą popularnością, gdyż pismo kupuje tam aż 46,9% ankietowanych.
33,7% ankietowanych zaopatruje się w pismo w sieci Empik Megastore.
W salonie prasowym magazyn kupuje 7,6% ankietowanych, w supermarkecie 4,5%.
4,2% ankietowanych prenumeruje magazyn a najmniej, czyli 3,1% ankietowanych kupuje pismo w Kolporterze.

wykres11


Pytanie 11. Po przeczytaniu "Hi-Fi i Muzyki" magazyn:
wyrzuca jedynie 1,6% ankietowanych.
14,5% ankietowanych daje magazyn znajomym a 83,9% ankietowanych magazyn kolekcjonuje.

wykres12