Serwis wykorzystuje pliki cookies

które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Korzystanie z serwisu Hi-Fi.com.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz. Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki.

Zrozumiałem

HFM

artykulylista3

 

Yamaha RX-A1030 Aventage

30-32 11 2013 01

Testując niedawno amplituner Yamahy RX-V775 („HFM 9/13”) zastanawiałem się, czy Japończycy dokonali przełomu w dziedzinie odtwarzania plików muzycznych. Nagrania stereofoniczne brzmiały na tyle dobrze, że było to albo dziełem przypadku, albo Yamaha istotnie stworzyła nową jakość wśród urządzeń do kina domowego. By to potwierdzić (lub zanegować), wziąłem na warsztat najnowszą maszynę z serii Aventage.

Budowa
Linię Aventage tworzą raptem trzy modele, a RX-A1030 zajmuje wśród nich najniższą pozycję. Wizualnie nie różni się jednak niczym od najdroższej maszyny koncernu. Zgodnie z najnowszymi trendami RX-A1030 jest wzorem dyskrecji. Na przednim panelu widać tylko pokrętła selektora wejść i potencjometru, a wszelkie guziczki i gniazda schowano pod grubą aluminiową klapką.

Czytaj więcej...

Marantz SR5008

26-28 11 2013 01

Marantz należy do producentów sprzętu grającego, którzy z równą starannością traktują segment stereo i kina domowego.
Niekiedy oba obszary wzajemnie się przenikają, czego owocem są najnowsze wielokanałowe amplitunery z serii SR. W jej skład wchodzą trzy maszyny, z których SR5008 zajmuje najniższą pozycję.

Co prawda SR5008 jest urządzeniem do kina domowego, ale pod względem wizualnym nawiązuje do wzmacniaczy stereo z linii Premium. Mamy tu charakterystyczny okrągły wyświetlacz, wygięte do tyłu panele frontowe oraz masywne gałki wybieraka wejść i potencjometru głośności. Wrażenie pokrewieństwa jest tym większe, że facjaty amplitunera nie „zdobią” zwyczajowe symbole dekoderów. Nieliczne przyciski umieszczono w poziomie, a ukryte wśród nich podręczne analogowe wejście AV i gniazdko mikrofonu kalibracyjnego zasłania zatyczka, która idealnie wtapia się w tło.

Czytaj więcej...

Harman/Kardon AVR270

18-20 09 2013 01 Amplituner AV zazwyczaj kojarzy się z wielkim pudłem z dziesiątkami gniazd i wodotryskami, z których większość najczęściej bywa zbędna. Faktycznie, modele z poprzedniej dekady idealnie wpisywały się w ten trend, jednak od kilku lat producenci upodabniają wizualnie amplitunery do audiofilskich wzmacniaczy stereo.

Mało tego, w 2010 roku Marantz zaprezentował kilka maszyn wyposażonych tylko w niezbędne funkcje, kładąc nacisk na możliwości brzmieniowe. Kontynuujący tę filozofię Harman/Kardon wprawdzie nie wyrzucił ze swoich urządzeń rzadziej używanych dekoderów, za to poddał je drakońskiej kuracji odchudzającej.

Czytaj więcej...

Yamaha RX-V775

14-16 09 2013 01 Japoński koncern Yamaha nie ustaje w wysiłkach, by umilić życie kinomanom, a przy okazji dostarczyć zgryzot konkurencji. Właśnie ukazała się seria budżetowych amplitunerów z końcówką „75” w nazwie. Składa się z pięciu modeli, a recenzowany dziś RX-V775 pełni wśród nich funkcję lidera.

Budowa
Pod względem wizualnym RX-V775 wpisuje się w kanon wielokanałowej maszyny. Całą górną część zasłania pas ciemnego akrylu, za którym ukryto duży, czytelny wyświetlacz. Pod nim dyskretnie pobłyskuje kilka guzików, a z boku znalazł się przycisk aktywujący audiofilski tryb „pure direct”. Dolną część frontu, wykonaną z aluminiowej płyty, ozdabia garść przycisków umożliwiających najważniejsze regulacje oraz dostęp do najczęściej używanych źródeł. I wszystko byłoby piękne, gdyby nie niczym niezasłonięte podręczne wejście AV. Przydatne będzie zwłaszcza złącze USB, ale uroku nie dodaje.

Czytaj więcej...

Cambridge Audio Azur 751R

36-38 07 2013 01Cambridge Audio powstało w 1968 roku. Firma szybko wpisała się w kanon brytyjskiego hi-fi. Z taką nazwą nie było jej trudno podbić serca i portfele niezbyt majętnych audiofilów.

Wprawdzie już kilka lat temu produkcję CA ulokowano za Wielkim Murem, ale na szczęście dział konstrukcyjny pozostał w Anglii.

Czytaj więcej...

Yamaha RX-A2020 Aventage

14-16 01 2013 01Yamaha produkuje bardzo dobre instrumenty muzyczne i niezgorsze urządzenia stereo, ale najczęściej jest kojarzona z kinem domowym. Zasłużenie. Przeglądając aktualny katalog, doliczyłem się aż 12 amplitunerów AV, a są w nim jeszcze odtwarzacze Blu-ray i projektory dźwięku przestrzennego.

Na podstawie pobieżnego przeglądu oferty można odnieść wrażenie, że amplitunery różną się między sobą jedynie oznaczeniem i ceną, dysponując zbliżonym wyposażeniem i funkcjonalnością. Nie uszło to zapewne uwagi szefów Yamahy, bowiem kilka lat temu firma opracowała serię Aventage, wizualnie i konstrukcyjnie nawiązującą do audiofilskich tradycji firmy. Obecnie na rynek wchodzi jej druga odsłona, zaś testowany model RX-A2020 zajmuje pozycję wicelidera.

Czytaj więcej...