Chario Avitor Nobile
- Kategoria: Kolumny
Chario powstało w 1975 roku, a więc sugestie, że wzoruje się na legendzie Sonusa Fabera, nie mają oparcia w faktach.
I na tym skończmy odniesienia, bo Sonus poszedł własną drogą i jego „chariopodobne” cacka dawno odeszły w przeszłość. Tymczasem Chario kontynuuje swoją wizję.
Blumenhofer Acoustic AK 17 Armin
- Kategoria: Kolumny
Nowa konstrukcja Thomasa Blumenhofera zaskakuje niewielkimi rozmiarami i brakiem tuby, chętnie stosowanej przez niemiecką firmę.
Za siedmioma górami przedgórza alpejskiego, za siedmioma lasami bawarskimi, w pobliżu Augsburga, założonego przez Oktawiana Augusta w 15 roku p.n.e., powstają zestawy głośnikowe Thomasa Blumenhofera. Ich projektowaniem i budowaniem Thomas zajmuje się od przeszło 30 lat, a jego skromna manufaktura ma siedzibę w parku krajobrazowym Augsburg Westliche Wälder.
JBL Studio 630
- Kategoria: Kolumny
Seria Studio 6 dopiero co zadebiutowała w Polsce, a już zdążyliśmy opisać model 620 („HFiM” 12/2022). To najmniejsze monitory, teoretycznie przeznaczone do roli zestawów tylnych w kinie domowym. Okazały się jednak wystarczające do budżetowych systemów stereo i małych pomieszczeń, w których zagrają efektownie i rockowo. Studio 630 to już poważny monitor.
Piega Coax 611
- Kategoria: Kolumny
Historia postępu to historia ryzyka. Zrobienie czegoś, czego jeszcze nie było, to proces złożony z mnóstwa porażek, zakończony – w optymistycznym scenariuszu – jednym sukcesem. Nie zamierzam tu, bynajmniej, porównywać postępu w hi-fi do postępu ludzkości, ale taka luźna analogia przychodzi mi do głowy, kiedy do odsłuchu trafiają urządzenia w mniejszym lub większym stopniu wychodzące poza technologiczny mainstream high-endu.
Mission 770
- Kategoria: Kolumny
Pewien starszy pan spojrzał na zdjęcie i powiedział: zaraz, zaraz… czy to jest to, o czym myślę? I że niby do kupienia teraz, tak normalnie – w sklepie? Bez żartów.
Bowers & Wilkins 704 S3
- Kategoria: Kolumny
Najnowsze rozwiązania Bowers & Wilkins najpierw stosuje we flagowej serii 800. Następnie, jedno za drugim, stopniowo trafiają do niższych linii 700 i 600. Jeżeli zobaczymy jakiś „cud techniki” w kolumnach wartych tyle, co kawalerka w centrum Warszawy, to możemy być pewni, że z czasem pojawi się w tych w cenie dużego telewizora.