HFM

artykulylista3

 

McIntosh MC301

6065042017 001
Stawiam dolary przeciwko orzechom, że McIntosh nie pozostawia obojętnym żadnego z nas. Można kochać, można nie lubić, jak to w życiu. Jako posiadacz systemu amerykańskiej firmy mogę się godzinami wpatrywać w rozkołysane wskaźniki i oddawać przyjemności słuchania muzyki. I wcale nie dlatego, że małpuję swojego szefa.

Jakiś czas temu w moim systemie przyszła pora na wymianę wzmacniacza. Końcówka MC252 znalazła nowego właściciela, a jej miejsce zajęła parka monobloków. Trzeba przyznać, że jak na dzieło McIntosha, MC301 wyglądają nader skromnie. Obudowy są kompaktowe i do bólu uproszczone. Nie ma widocznych rączek, radiatorów ani puszek z transformatorami. Monoblok wraz z nóżkami ma wysokość 15 cm, więc trudno mówić o imponującej posturze.



Cary Audio SI-300.2d

5459042017 001

Mówisz: „Cary”, myślisz: „lampy”. Ale w ofercie amerykańskiej firmy znajdziemy także tranzystory, których brzmienie ma się wpisywać w firmową estetykę.

Cary Audio powstało w 1989 roku w Raleigh, w stanie Karolina Północna. Jest znane głównie z produktów lampowych. Szybki rzut oka na katalog to potwierdza, ponieważ nie brak w nim końcówek mocy czy przedwzmacniaczy wyposażonych w te fotogeniczne bańki. Znajdzie się w nim jednak również kilka produktów tranzystorowych i urządzeń sieciowych oraz przetwornik c/a. Niedawno dołączył do nich zintegrowany wzmacniacz SI-300.2d.



Rogue Audio Cronus Magnum II

3037042017 001
Odwiedzając wystawę High End w Monachium i przeglądając strony internetowe uznanych producentów sprzętu grającego, trudno się oprzeć wrażeniu, że sporą część z nich ponosi fantazja, albo – jak to dosadnie określa młodzież – tracą kontakt z bazą.

Kolumny za 80000-100000 euro czy wzmacniacze w podobnej cenie przestały szokować. Nadal robią wrażenie, ale nierzadko bardziej wyglądem niż ceną. Nawet producenci okablowania korzystają z atmosfery przyzwolenia na luksusową inflację i bez mrugnięcia okiem serwują nam propozycje w stylu 30000 dolarów za komplet przewodów kolumnowych.



Trilogy 925

606722017 001
Zintegrowany wzmacniacz Trilogy dał się poznać z jak najlepszej strony na wystawie High End 2015 w Monachium. Z kolumnami Boenicke W8 współtworzył jedną z najbardziej udanych prezentacji tej imprezy i to pomimo relatywnie przystępnej ceny.


Specyfika monachijskiego wydarzenia zakłada raczej pokazy urządzeń drogich i bardzo drogich, zaznaczających swą przynależność do high-endu już na etapie cennika. Na ich tle tandem Trilogy-Boenicke wypadał niemal budżetowo, natomiast jego brzmienie na przynależność do high-endu zasługiwało ponad wszelką wątpliwość.



Dan D’Agostino Master Power Classic Stereo

565922017 001Od ponad 30 lat Daniel D’Agostino jest niekwestionowanym autorytetem świata hi-fi. Jego dokonania dokumentują serie urządzeń hi-end, z których najsłynniejsze są potężne końcówki mocy. Budowane przez lata pod szyldem Krella, obecnie stanowią główną część oferty Dan D’Agostino Master Audio Systems.

Modele serii Momentum, znajdujące się najwyżej w cenniku, są niezwykle wyrafinowane pod względem wzornictwa i zastosowanych materiałów. Jak by nie grały, wyglądają jak dzieła sztuki. Master Power Classic Stereo jest projektem o całkowicie odmiennej stylistyce i musi udowodnić swą klasę samym brzmieniem.



Ayon Scorpio Mono

3441022017 001Jeżeli w cyklu Nagród Roku nasze czasopismo zacznie kiedyś przyznawać tytuł „audiofilskiego przodownika pracy”, bez wątpienia powędruje on w ręce Gerharda Hirta, właściciela Ayon Audio.

Austriacka firma ma obecnie w ofercie czternaście (!) modeli wzmacniaczy lampowych, cztery preampy, pięć zestawów głośnikowych oraz liczne źródła cyfrowe, zintegrowane i dzielone. A, i kable na dokładkę. Imponujące, prawda? Tym bardziej, że w tym przypadku wielkość katalogu przechodzi w jakość. Testowałem już liczne urządzenia Ayona, z różnych półek cenowych, i za każdym razem byłem oczarowany. Tym razem przyszła pora na konstrukcje, które na ogół kojarzą się z wysokimi cenami – monofoniczne końcówki mocy. Pan Hirt postanowił jednak wprowadzić hi-end pod strzechy i zaprojektował relatywnie niedrogie monobloki na bazie najtańszego wzmacniacza zintegrowanego – Scorpio.