HFM

AudioMachina

news102015 21W Polsce są od niedawna dostępne produkty firmy AudioMachina. Amerykańska wytwórnia specjalizuje się w produkcji zespołów głośnikowych z aluminiowymi obudowami.

Założycielem AudioMachiny jest dr Karl Schuemann. Jak mówi: konstruuje swoje kolumny tak, by odzwierciedlały jego ideał brzmienia – neutralność i naturalność. Wszystkie projekty AudioMachiny są konstrukcjami z obudową zamkniętą, wykonaną z aluminium. Firma nie skręca ich z płyt, ale frezuje w blokach lotniczego aluminium. Ze względów technologicznych „skrzynki” składają się z dwóch części, które łączy się ze sobą ze ściśle określoną siłą. Sztywność konstrukcji dodatkowo poprawiają bardzo grube ścianki. Producent deklaruje, że miejsca, w których stają się one masywniejsze niż gdzie indziej, wcale nie są oczywiste.

Wykorzystywane przez AudioMachinę przetworniki prezentują wysoką jakość, mimo że nie są ani ceramiczne, ani diamentowe. Tam, gdzie jest to wymagane, montuje się zaawansowane zwrotnice, ale nie jest to regułą. Kiedy bowiem tylko jest to możliwe, głośnik nie jest filtrowany. Tak właśnie się stało w przypadku drivera szerokopasmowego, montowanego w modelu Pure NSE. Aktualny katalog AudioMachiny zawiera trzy modele: monitor CRM II oraz dwie podłogówki – trójdrożną Pure NSE i flagową czterodrożną Maestro GSE. Kolumny wolnostojące cechuje budowa modułowa. Dolna część to aktywny subwoofer z możliwością dostrojenia, zasilany 1000-W modułem IcePower. Górna – moduł średnio-wysokotonowy, w którym również można zmieniać proporcje zakresów. Dzięki regulacjom kolumny łatwiej dopasować do specyfiki pomieszczenia. Z ofertą AudioMachiny można się już zapoznać w Polsce. Ceny do niskich nie należą.

Za niewielkie dwudrożne monitory CRM II zapłacimy 43500 zł. Podłogowe Pure NSE to wydatek 164000 zł, a flagowe Maestro GSE – 309000 zł.