bool(false)

Transparent Audio Musiclink

11.09.2012

min czytania

Udostępnij

Transparent należy do nielicznych audiofilskich firm kablowych, u których nie spotkałem jakiejś sprecyzowanej filozofii. Nordost chwali się możliwościami technicznymi i kablami do mózgu.

Tara zrobiła furorę modelami z izolacją próżniową. Audioquest ma na koncie chyba z milion opracowań, oznaczanych zazwyczaj trzyliterowymi skrótami. Transparent zaś nie ujawnia wielu szczegółów technicznych. Nie reklamuje się hasłem typu: „kable szybsze niż światło” ani nie stosuje piętnastu skomplikowanych rozwiązań w jednym interkonekcie,

z czego wychodzi broszurka na godzinę czytania i wzory zrozumiałe tylko dla naukowców. Zamiast tego znajdziemy wiele opisów brzmienia. Oto wybrane fragmenty: „transferuje więcej niskich tonów”, „oferuje głębszy i bardziej zwarty bas”, „pozwala się znaleźć bliżej muzyki”. Obecny katalog obejmuje 8 łączówek. Rozrzut cenowy jest ogromny. Za Musiclinka zapłacimy 780 zł; najdroższy Opus to wydatek 34000 zł. Musiclink jest spadkobiercą modelu Link 100, ale dzięki ulepszeniom wydaje się bliżej spokrewniony z Musiclinkiem Plus. Na stronie Transparenta przeczytamy tylko informację o dostępnych długościach i rodzajach wtyków, a na opakowaniu że przewodniki wykonano z miedzi o czystości 99,999 %. Nie mają zróżnicowanych przekrojów. Transparent twierdzi, że skutkuje to wprowadzaniem wielu różnych rezonansów, które zamulają dźwięk (a więc prezentuje zupełnie inne podejście niż Audioquest). Musiclink jest ekranowany, a wtyki lutuje się cyną z dwuprocentowym dodatkiem srebra.

Brzmienie

Najtańszy Transparent w teście wcale nie zagrał wyjątkowo transparentnie. Musiclink lubi dodać od siebie trochę ciepła i zagęścić dźwięk, szczególnie w średnicy pasma. Nie powiem, wokale stały się dzięki temu przyjemne i zmysłowe, ale kiedy towarzyszyło im coraz więcej instrumentów, brzmieniu brakowało selektywności. Wysokie tony były uspokojone, a bas schodził całkiem głęboko i miał miłe dla ucha wypełnienie. Musiclink to ciekawa propozycja dla osób, które barwę i spójność cenią sobie wyżej niż przejrzystość i dynamikę.

23-33 07-08 2010 transparentMusiclink T

Tomasz Karasiński
Hi-Fi i Muzyka 7-8/2010

Transparent Audio Musiclink

Przeczytaj także

Weiss DAC204

24.03.2025

Testy

Przetworniki C/A

Weiss DAC204

Marten Parker Trio Diamond Edition

20.03.2025

Testy

Kolumny

Marten Parker Trio Diamond Edition

JBL Stage 280F

16.03.2025

Testy

Kolumny

JBL Stage 280F

Indiana Line Tesi 3

12.03.2025

Testy

Kolumny

Indiana Line Tesi 3

Kora DAC 140

08.03.2025

Testy

Przetworniki C/A

Kora DAC 140

Audio Research Reference 160S

28.02.2025

Testy

Końcówki mocy

Audio Research Reference 160S

Vitus Audio SCD-025 mk.II (2024)

26.02.2025

Testy

Odtwarzacze CD

Vitus Audio SCD-025 mk.II (2024)

McIntosh C12000/MC1.25KW 75th Anniversary

22.02.2025

Testy

Wzmacniacze dzielone

McIntosh C12000 / MC1.25KW 75th Anniversary