
28.06.2017
min czytania
Udostępnij
Bydgoska Fundacja Wolnej Myśli 2016
Dziewięć utworów, wypełniających płytę grupy Brda, obfituje w akustyczne, gitarowe brzmienia, z wyraźnymi wpływami jazzu i stylowej elektroniki. Obok perkusisty Marcina Karnowskiego skład tworzą: gitarzysta i basista Marek Maciejewski oraz wokalistka Joanna Frejus. Gościnnie pojawia się Wojciech Jachna, grający na trąbce. Specyficzne, chłodne brzmienie Brdy dobrze się sprawdza na analogowym nośniku. Realizacja sprawia nawet wrażenie, że powstała specjalnie pod kątem płyty winylowej. Detale są wyraźne, a baza stereofoniczna szeroka, mimo że w muzyce odnajdziemy celowo eksponowaną surowość i chłód. W partiach gitar udało się uchwycić sedno garażowego brzmienia, nie powodując przy tym niezamierzonych zniekształceń. Zachowano też specyfikę archaicznych syntezatorów, które brzmią atrakcyjnie, nawet jak na standardy współczesnej techniki nagraniowej. Uwagę zwraca okładka, nawiązująca do klimatu płyty. Zamieszczono na niej zdjęcie autorstwa Evelyn Bencicovej, słowackiej artystki, zwyciężczyni konkursu Hasselblad Master Awards 2016. „Światło wody”, poza atrakcyjną zawartością muzyczną, może stanowić kolekcjonerski rarytas dla zwolenników stylowych wydawnictw spod znaku 4AD czy Factory. Tym bardziej, że longplay pochodzi z GM Records – jedynej w Polsce tłoczni płyt winylowych, uruchomionej w 2015 roku.
Robert Ratajczak
Źródło: HFiM 03/2017
Przeczytaj także