Erwin Helfer – Last Call

26.03.2017

min czytania

Udostępnij

The Sirens Records 2016

Muzyka: k4 Realizacja: k4 Niewielu pianistów potrafi dziś oddać tak czysto istotę bluesa. Gra 80-letniego Erwina Helfera to esencja stylu. Jego muzyka jest pełna uczuć, ale też wdzięku, werwy i piękna. Na płytę składają się nagrania zarejestrowane w towarzystwie saksofonisty Johna Brumbacha oraz wokalistek Ardelli Williams i Katherine Davis. Znajdziemy tu takie standardy, jak „St. James Infirmary” i „Pennies from Heaven”. Całość uzupełniają trzy archiwalne rejestracje z legendarną wokalistką Estelle „Mamą” Yancey oraz rozmowa z muzykiem. Erwin Helfer starzeje się jak wielkie wino. Wypracowany przez kilkadziesiąt lat styl gry przesyca doświadczenie nabyte w czasie niezliczonej ilości koncertów i jam sessions z największymi. „Last Call” pokazuje muzykę bluesowego mistrza klawiatury przez pryzmat blisko 60 lat jego działalności. Główną część zarejestrowano w latach 2014- -2016, natomiast archiwalny set z Mamą Yancey, której pamięci album jest poświęcony, zawiera zapisy z lat 1957 i 1979. Tą płytą można się delektować bez końca. To także wyjątkowej wartości dokument niebywałej siły i niepowtarzalności chicagowskiego stylu

Robert Ratajczak
Źródło: HFiM 12/2016

Przeczytaj także

Same nowości – jesień/zima 2024, część 3

12.03.2025

Muzyka

Fonografia

Same nowości – jesień/zima 2024, część 3

Peter Frampton – wśród najlepszych

27.02.2025

Muzyka

Wydarzenia

Peter Frampton – wśród najlepszych

Kasia Nova Kochać Wydanie własne/e-muzyka 2024

20.02.2025

Muzyka

Winyl

Kasia Nova – Kochać

Charles Mingus – jazz z dynastii Ming

20.02.2025

Muzyka

Sylwetki / monografie

Charles Mingus – jazz z dynastii Ming

Marcin Wargocki Droga

10.02.2025

Muzyka

Winyl

Marcin Wargocki – Droga

Nowości płytowe – jesień 2024, cz. 2

10.02.2025

Muzyka

Fonografia

Nowości płytowe – jesień 2024, cz. 2

The Cure wracają do studia

01.02.2025

Muzyka

Wydarzenia

The Cure wracają do studia

Ukryte pod „Czarną maską”

23.01.2025

Muzyka

Wydarzenia

Ukryte pod „Czarną maską”