
10.04.2018
min czytania
Udostępnij
Oba „Koncerty fortepianowe” Chopina pochodzą z młodzieńczego okresu twórczości kompozytora. Szymon Nehring doskonale uchwycił ich klimat. Jeśli dodamy do tego wyjątkową Sinfoniettę Cracovię pod dyrekcją Krzysztofa Pendereckiego i Jerzego Dybała, otrzymamy wręcz wymarzoną płytę. Przepiękny repertuar i perfekcyjne, pełne młodzieńczej werwy wykonanie. Już w momencie premiery mieliśmy do czynienia ze „złotą płytą”, ponieważ krążek pokryto 24-karatowym złotem.
Recenzja w numerze: 11/2017
Program albumu zestawiono z trzech sonat na wiolonczelę i fortepian, powstałych w trzech stuleciach. Ich autorami są Ludwig van Beethoven, Dymitr Szostakowicz i koreański kompozytor Jeajoon Ryu. Młoda koreańska wiolonczelistka Joo Yeon Choi i jeden z najlepszych polskich pianistów Marek Szlezer łączą ekspresję z perfekcją gry, a dźwiękowe piękno – z witalnością i komunikatywnością. Wirtuozowskie wykonanie dwojga kulturowo odległych artystów.
Recenzja w numerze: 10/2017
Płyta uderza dwa razy. Najpierw oryginalnością. Nie było przed nią niczego takiego, potem też pewnie nie będzie. Jeżeli ktoś się pozbiera i nie odłoży jej na półkę z osobliwościami w rodzaju paznokcia czarownicy, przechodzi na drugi poziom. Kosmosu, w którym Przybylski żyje, rozdaje wzory na ciążenie i przyspieszenie, jak cukierki zamiast psikusa. Każda ścieżka albumu to jego kawałek na widelcu, przyprawiony dźwiękami z drugiej strony lustra. Smacznego
Recenzja w numerze: 3/2017
To nie rejestracja koncertu czy opery, ale zapis wideo sesji nagraniowej w studiu radiowym. W swoich utworach Blecharz koduje uczucia w dźwiękach. Ich źródłem są normalne instrumenty, ale owe dźwięki wydobywane są z nich „nienormalnie” – poprzez rozmaite stuki, ślizgi i pocieranie. Daje to niesamowite efekty sonorystyczne. Wyróżnienie za nową formułę wydania płyty z muzyką. Zgodnie z tytułem albumu, słuchacz-widz może przekroczyć granicę pomiędzy obserwacją a uczestnictwem w kreacji.
Recenzja w numerze: 2/2017
Album, zarejestrowany na żywo w czasie Wielkanocnego Festiwalu im. Beethovena w Warszawie, zawiera dwie XX-wieczne kameralne opery angielskie: posępną opowieść o matce, której morze zabrało sześciu synów-rybaków („Riders to the Sea” Vaughana Williamsa) i komiczny obrazek o przygodach królewskiego błazna („At the Boar’s Head” Holsta). Nagroda za świetny efekt międzynarodowego przedsięwzięcia muzycznego i cenny polski wkład do światowej fonografii – rejestracja opery Holsta to prapremiera.
Źródło: HFM 01/2018
Przeczytaj także