
02.10.2012
min czytania
Udostępnij
Sundance Music 2007 Dystrybucja: Multikulti
Muzyka z albumu „Believe in Spring” sięga początków ubiegłego wieku – utwór „Carolina Moon” pierwszy raz zarejestrowany był w 1923 roku przez Kate Smith. Pozostałe kompozycje, jak choćby tytułowa, autorstwa Michela Legranda, są nowsze. Pojawiło się też kilka utworów premierowych. Uczestnicy sesji darzą sympatią starą muzykę i dlatego z przyjemnością do niej nawiązują. Proszę jednak nie myśleć, że album przynosi dźwięki z okresu Wielkiego Kryzysu. Nic takiego. „Believe in Spring” to nowoczesna muzyka, tyle że bazująca na stylistyce związanej z Tin Pan Alley. Tak nazywano rejon 28. Ulicy w Nowym Yorku, gdzie narodziło się wiele słynnych standardów. Działali tam legendarni kompozytorzy, dostarczający materiału Broadwayowi i Hollywood. „Believe in Spring” jest drugim spotkaniem Amerykanina Steve’a Swallowa (bas) oraz dwóch Duńczyków – Hansa Ulrika (saksofony) i Jonasa Johansena (perkusja). Poprzednio grali razem na płycie „Tin Pan Aliens”. Z podstawową trójką współpracują dwaj Szwedzi: Ulf Wakenius, który wprowadza do brzmienia delikatność akustycznej gitary, oraz Bobo Stenson – utalentowany pianista. Tego ostatniego słyszymy w trzech utworach, wśród których znajduje się „Soul Eyes” (1957) – kompozycja Mala Waldrona, akompaniatora Billie Holiday.
Autor: Grzegorz Walenda
Źródło: HFiM 7-8/2009
Przeczytaj także