Wywiady

artykułów: 35

20.07.2016

Wywiady

Łukasz Pawlik – Lonely Journey

Jest synem znakomitego pianisty jazzowego Włodka Pawlika, ale pracuje nad własną tożsamością artystyczną. Kolejnym etapem na tej drodze jest jego najnowszy album „Lonely Journey”, stylistyką nawiązujący do elektrycznego jazzu lat 80. Z Łukaszem Pawlikiem rozmawia marek Romański.

MR

Marek Romański

28.05.2016

Wywiady

Jerzy Maksymiuk – taki ze mnie wrażliwy zegarmistrz…

Z Jerzym Maksymiukiem rozmawia Maciej Łukasz Gołębiowski. Pańskim pierwszym instrumentem był fortepian. W 1961 roku wygrał pan I Międzynarodowy Konkurs im.

MG

Maciej Łukasz Gołębiowski

20.05.2016

Wywiady

Jan Bokszczanin – Polska i rosyjska dusza

Jest organistą bardzo lubianym przez kompozytorów – wiedzą, że trafnie odczyta ich utwory. Pół Polak, pół Rosjanin – czuje się związany z kulturą obu narodów. Nagrał wiele płyt autorskich; pisał o rosyjskiej muzyce organowej.

MR

Marek Romański

26.02.2016

Wywiady

Paweł Kaczmarczyk – Something Personal

Paweł Kaczmarczyk to znacząca postać w młodej polskiej pianistyce jazzowej. Po ciepło przyjętej przez publiczność i krytykę płycie „Audiofeeling” (ARMS 2007) trafił pod skrzydła prestiżowej niemieckiej oficyny ACT. Teraz, po sześciu latach od ostatniego albumu („Complexity In Simplicity”, ACT 2009), ukazuje się płyta „Something Personal”.

MR

Marek Romański

25.11.2013

Wywiady

Władimir Aszkenazy – być dobrym człowiekiem

Z Władimirem Aszkenazym, pianistą i dyrygentem, dyrektorem muzycznym European Union Youth Orchestra, rozmawia Maciej Łukasz Gołębiowski. Czemu tak rzadko przyjeżdża pan do Polski? Staram się przyjeżdżać tak często, jak tylko mogę i gdy mnie zapraszają.

MG

Maciej Łukasz Gołębiowski

23.07.2013

Wywiady

Alina Ratkowska – myszy przegryzły kable?

Z Aliną Ratkowską, klawesynistką wykształconą przez Andreę Marcona, współzałożycielką wytwórni płytowej Sarton, rozmawia Maciej Łukasz Gołębiowski. Proszę przyjąć gratulacje za wydanie pierwszej płyty zespołu TWOgether Duo, nagrodzonego tegorocznym Paszportem Polityki. Bardzo dziękuję, choć gratulacje należą się przede wszystkim dwójce utalentowanych artystów i profesorowi Klaudiuszowi Baranowi, który zachęcił ich do wspólnego grania.

MG

Maciej Łukasz Gołębiowski

20.05.2013

Wywiady

Janusz Olejniczak – do muzyki zawsze wracam

Z Januszem Olejniczakiem w roku jego 60. urodzin i w przeddzień premiery najnowszej płyty rozmawia Maciej Łukasz Gołębiowski. Cofnijmy się do Konkursu Chopinowskiego w roku 1970.

MG

Maciej Łukasz Gołębiowski

21.04.2013

Wywiady

Agnieszka Hekiert – tu jest jazz

Z Agnieszką Hekiert o karierze, trendach w jazzowej wokalistyce, najnowszej płycie „Stories” i muzycznym niebie rozmawia Maciej Łukasz Gołębiowski. Czemu na okładce „Stories” całujesz pluszową owcę? To nie owca!

MG

Maciej Łukasz Gołębiowski

15.04.2013

Wywiady

Walentina Lisitsa – przybyszka z Internetu

Z Walentiną Lisitsą, najchętniej oglądaną na YouTubie pianistką świata, która właśnie wydała debiutancką płytę pod szyldem Dekki, rozmawia Maciej Łukasz Gołębiowski: Mimo zmian technologicznych klasyczni pianiści rzadko promują się w internecie. Jak stała się pani gwiazdą sieci? Tajemnica tkwi chyba w tym, że nigdy nie starałam się być gwiazdą.

MG

Maciej Łukasz Gołębiowski

30.09.2012

Wywiady

Andreas Staier – z ciekawości

Andreas Staier jest od lat postacią popularną i cenioną na świecie. Jego interpretacje muzyki dawnej to jeden z elementów kanonu dzisiejszego stylu wykonawczego. W Polsce artysta nie zdobył jeszcze należnej mu pozycji.

MG

Maciej Łukasz Gołębiowski

27.09.2012

Wywiady

Jan Lisiecki – pianista z przyszłością

Pojawił się rok temu na festiwalu Chopin i jego Europa. Nikt o nim wcześniej nie słyszał, ale natychmiast po swoim warszawskim debiucie został okrzyknięty sensacją. W 13-letnim Polaku, urodzonym w Kanadzie, wielu zobaczyło nadzieję naszej pianistyki.

MG

Maciej Łukasz Gołębiowski

23.09.2012

Wywiady

Anouar Brahem – świat według Araba

Anouar Brahem to jeden z najciekawszych artystów wywodzących się z kultury arabskiej. Potrafi połączyć europejską tradycję klasyczną, jazz i muzykę orientalną. Oud – przodek dobrze nam znanej lutni – staje się w jego rękach narzędziem improwizacji, odnajdując się znakomicie w obcych arabskim harmoniach.

MR

Marek Romański