
18.01.2025
min czytania
Udostępnij
Zapraszamy na pierwszy pokaz w 2025, który nazwaliśmy „SUPER HIGH-END SHOW”. Zaprezentujemy dwa systemy oparte na markach z oferty dystrybutora SoundClub. Pokażemy urządzenia, z których część nigdy nie była prezentowana w salonach audio w Polsce lub, jak Boulder 2110/2160, zalicza się do najwyższej serii dostępnej obecnie w Europie.
Piątek 24 stycznia: spotkanie i prezentacja systemów
Od 23 stycznia do 1 lutego: dostępność systemów do odsłuchów
Ideą prezentacji jest przybliżenie miłośnikom najlepszego brzmienia muzyki marek z oferty SoundClub oraz pokazanie szczytowych możliwości producentów. Będą to: EgglestoneWorks, Boulder, Wadax, 432, Brinkmann, Antipodes, Jorma oraz Verictum.
Co: Spotkanie z markami klasy high-end z portfolio SoundClub
Gdzie: Hi-Fi Studio Bielsko-Biała, ul. Cieszyńska 86
Kiedy: 24 stycznia 2025, godz. 16:00 – spotkanie, od 23 stycznia do 1 lutego – dostępność systemów do odsłuchów
Kto:
Hi-Fi Studio Karol Zieleźnik (hifistudio.pl),
SoundClub (soundclub.pl)
WADAX to bez wątpienia wyjątkowa sytuacja w perfekcjonistycznym świecie audio, gdyż jest to firma, która wyprodukowała bezsprzecznie najlepszy na świecie system do odtwarzania plików i streamowania muzyki z serwisów streamingowych. Jego referencyjna iteracja, czyli Atlantis DAC, wraz z serwerem, zasilaczami i okablowaniem kosztuje ponad 1,5 mln złotych. To zawrotna kwota, ale w branży audio nikt nie podważa prymatu tego urządzenia. Javier Guadalajara, który jest właścicielem i głównym inżynierem firmy, stworzył unikalny algorytm cyfrowej konwersji w oparciu o arytmetykę stałoprzecinkową. Gaudalajara prowadził poważne badania dotyczące reakcji ludzkiego mózgu na bodźce muzyczne i dokonał kilku istotnych odkryć, jak choćby to, że mózg świadomie analizuje tylko poziom amplitudy dźwięku, a samą konwersję cyfrowo-analogową tylko w podświadomości. Dzięki temu potrafił lepiej niż inni zrozumieć zawiłości tego procesu i uwzględnił to w zaprojektowanych przez siebie algorytmach korekcyjnych i to m.in. z tego powodu WADAX gra tak wybitnie.
W systemie zagra model WADAX Studio Player, który jest DAC-iem, posiada napęd CD/SACD oraz cyfrowy przedwzmacniacz. Jest to pierwszy z linii nowych, ale też tańszych produktów, w których zaimplementowano część niedoścignionej technologii Atlantis Reference, tak aby sprostać oczekiwaniom rynku na WADAX-a w bardzie przyjaznej cenie. Prezentacja WADAX Studio Player w naszym salonie będzie pierwszym takim wydarzeniem dealerskim w Polsce, bo do tej pory prezentowany był tylko w SoundClub i podczas wystawy Audio Video Show.
Cena WADAX Studio Player: 190.000 PLN
Filozofią, która przyświeca firmie EgglestoneWorks jest stworzenie kolumn, które potrafią łączyć perfekcyjną rozdzielczość z ujmującą muzykalnością. Firma powstała w Memphis, w miejscu narodzin Elvisa Presleya, więc ma w tej materii nie lada zobowiązania! Viginti (z łaciny „dwadzieścia”) jest ukoronowaniem dwudziestoletniego etapu rozwoju tej kolumny.
Dzięki obudowie basowej z dwoma 10-calowymi węglowymi głośnikami niskotonowymi i unikalnym systemem otworów wylotowych nie brakuje autorytatywnego, bezwysiłkowego i idealnego basu. Nasze sprawdzone 6-calowe węglowe przetworniki średniotonowe zapewniają Viginti niezrównaną klarowność średnich tonów, z której słynie Andra. Najnowocześniejszy głośnik wysokotonowy z berylu zapewnia rozszerzone i szczegółowe wysokie tony z niemęczącą muzykalnością, która jest znakiem rozpoznawczym projektów EgglestonWorks.
Ręcznie wykonana sylwetka Viginti kryje w sobie niezliczoną ilość starannie uformowanych i krytycznie umieszczonych wewnętrznych wsporników, podczas gdy ekstrawaganckie zastosowanie aluminium i włókna węglowego uzupełnia oszałamiającą powłokę lakierniczą głośnika. Rezultat? Viginti to nie tylko jeden z najbardziej satysfakcjonujących dźwiękowo głośników dostępnych na rynku: to także jeden z najbardziej przyjemnych estetycznie produktów audio.
– Producent
W systemie zagrają głośniki w powalającym żółtym kolorze, które miały swoją polską premierę podczas AVS 2024.
Cena: 240.000 PLN
Oladra jest serwerem muzycznym, streamerem, oraz reclockerem z bardzo unikalnym, kaskadowym systemem konwersji: pierwszy krok uruchamia aplikację serwera, drugi uruchamia aplikację odtwarzacza, trzeci krok taktuje sygnał przed jego przekazaniem do DAC, a czwarty krok obejmuje ponowne taktowanie w samy przetworniku. To daje niezwykły efekt koherencji, który determinuje fantastyczny dźwięk. Oladra jest serwerem Roon, który przez samych użytkowników Oladry podczas używania łączony jest z funkcjami HQPlayer lub SqueezePlayerem. Oczywiście Oladra pozwala także na bezpośrednie stremowanie muzyki z serwisów streamingowych. To również pierwsza prezentacja tego serwera poza salonem dystrybutora, oraz wystawą AVS, a więc nasz salon jest pierwszy jak dotychczas w Polsce, w którym będzie możliwość posłuchania urządzenia.
Dla naszego salonu (posiadamy w stałej ofercie urządzenia marki Boulder), będzie to wyjątkowa okazja do zaprezentowania praktycznie szczytowej amplifikacji tego producenta. Wyżej jest tylko seria 3000, która w Europie jest niedostępna. Można więc śmiało powiedzieć, że system 2110/2160 jest najdroższą amplifikacją Bouldera w tej części świata. Wydajność tego wzmacniacza i jego dźwięk są legendarne. Sama końcówka jest w stanie dostarczyć kolumnom moc przekraczającą 2.000 W(!). Z kolei przedwzmacniacz, który jest podzielony na dwie jednostki (zasilanie i modem sterowania) posiada autorską modułową budowę znaną właściwie tylko z konstrukcji firmy Boulder.
Ceny: 2110 – 380.000 PLN, 2160 – 360.000 PLN
Zobacz test w audio.com.pl: kliknij tutaj
Uzupełnieniem głównego systemu będą listwy zasilające Verictum oraz okablowanie Jorma.
W tym miejscu warto podkreślić, że Jorma Paragon to kabel premierowy z najwyższej linii referencyjnych kabli zasilających Jorma. Jest to zupełnie nowy produkt w portfolio producenta, który nieczęsto wprowadza zupełnie nowe kable do oferty.
Cena Jorma Paragon: 55.000 PLN / 1.5 m
Ten wzmacniacz już u nas gościł i niektórzy z Państwa znają go doskonale, a pozostali będą mieli kolejną okazję go poznać. W skrócie: soczysty, koherentny, renderujący piękną przestrzeń wzmacniacz, z gwiazdorską rolą przedwzmacniacza.
Ceny: 1110 – 120.000 PLN, 1160 – 160.000 PLN
Kolejne wybitne urządzenie, które także u nas już gościliśmy. Budowa z wymiennym modułem DAC, oraz osobną konwersją dla sygnału PCM i DSD. Całość okraszona lampami NOS Telefunken na wyjściu. Rezultat xiękowy? Wybitny! Gładko, płynnie, szczegółowo, dynamicznie i nade wszystko, jak zawsze u Brinkmanna – muzykalnie.
AEON – Serwer Roon
Posiadamy w stałej ofercie, znamy i polecamy. W systemie wystąpi w wersji AEON.
Mniejsze kolumny w stosunku do prezentowanych w głównym systemie. I tym razem w kolorze czarnym.
Ze strony producenta:
Kiva jest ściśle powiązana z Viginti, co jest widoczne w układzie wewnętrznej obudowy. Obudowa Kiva ma grubość ścianek od 1,53” do 1,79” wykonaną z wielu warstw płyt MDF i HDF z aluminiowymi wspornikami przegrody. Przekrój poprzeczny portu niskiej częstotliwości jest zoptymalizowany, aby zminimalizować wszelkie problemy z „chuffingiem”* lub kompresją. Zmodyfikowane obciążenie średniotonowe linii transmisyjnej ze 100% wypełnieniem akustycznym. W całym urządzeniu zastosowano wypełnienie nieosiadające i filc.
„Chuffing” w kontekście kolumn głośnikowych odnosi się do niepożądanego dźwięku lub hałasu, który może pojawić się podczas pracy głośnika, szczególnie w niskich częstotliwościach. Chuffing jest efektem powstawania turbulencji powietrza w obszarze portu bass-reflex (czyli otworu wentylacyjnego) głośnika, gdy powietrze przemieszcza się zbyt szybko lub nieregularnie, co powoduje charakterystyczny „chrupek” lub „burknięcie” dźwięku.Zjawisko to może wystąpić, gdy port bass-reflex jest zbyt mały, źle zaprojektowany, lub gdy głośnik działa w zbyt dużym zakresie głośności lub przy zbyt intensywnych basach. Chuffing może także być wynikiem zbyt wysokiego ciśnienia powietrza w porcie, co powoduje, że przepływ powietrza staje się nieregularny. W celu eliminacji tego problemu, konstruktorzy kolumn głośnikowych starają się optymalizować wielkość i kształt portu, aby zapewnić płynny i cichy przepływ powietrza.
Indywidualne komory „Quasi-Transmission Line” dla każdego głośnika średniotonowego: każdy z dwóch głośników średniotonowych jest umieszczony w silnie tłumionej rurze quasi-transmission line, która zwęża się, otwierając się do tyłu obudowy. Ta konstrukcja eliminuje problem wewnętrznej odbitej energii akustycznej powracającej przez membranę głośnika. Gdy głośnik rozprzestrzenia energię akustyczną do pomieszczenia, równa ilość energii jest generowana wewnątrz obudowy przez tylną falę membrany głośnika. Biorąc pod uwagę masywną i sztywną obudowę, jedyną ścieżką fali tylnej z obudowy do pomieszczenia jest membrana. Membrany głośników są z konieczności cienkie i lekkie, aby zminimalizować masę i zwiększyć wydajność, ale te cechy stanowią również dobry punkt transmisji dźwięku. Ta tylna fala zaczyna się od 180 stopni przesunięcia w fazie względem fali przedniej, a następnie doświadcza dodatkowej progresji fazy, gdy odbija się wewnątrz obudowy. Gdy energia ta przejdzie przez przeponę, nakłada się na falę czołową, powodując zniekształcenia fazowe (a zatem i poziomowe) w dźwięku netto słyszanym przez słuchacza. Pokrycie ścian materiałem pochłaniającym lub luźne wypełnienie obudowy włóknistym materiałem pochłaniającym splątanie oferuje pewną pomoc, ale ta korzyść występuje głównie przy wysokich częstotliwościach ze względu na ich krótsze długości fal. W średnich i niższych średnich częstotliwościach, gdzie nasze uszy są najbardziej wrażliwe na zniekształcenia, materiały pochłaniające oferują znacznie mniej korzyści.
Głośnik wysokotonowy to cienkowarstwowa kopułka z włókna węglowego, która zapewnia idealną równowagę szczegółowości i ciepła, co przekłada się na przyjemność słuchania przez długi czas.
Dwa 7,5-calowe głośniki niskotonowe w Kiva są skonfigurowane w ten sam sposób, co 10-calowe głośniki niskotonowe w Viginti. Choć mniejsza średnica, połączenie dwóch przetworników basowych zapewnia podobną jakość dźwięku.
Cena: 105.000 PLN
Całość systemu spięta okablowaniem Jorma.
Przeczytaj także