
06.12.2015
min czytania
Udostępnij
Na razie LG proponuje dwa modele: flagowy EG960 z ekranem 4K (3840 x 2160) o przekątnej 65 cali oraz EG910 w rozmiarze 55 cali i rozdzielczości Full HD. Poza jakością wizji do zakupu ma zachęcać prezent w postaci specjalnego wydania „Gwiezdnych wojen” na Blu-rayu. Oferta jest ważna od 2 listopada i obejmuje wszystkie OLED-y z katalogów 2014 i 2015 oraz wybrane modele Super UHD na rok 2015. Podobnie jak wcześniejsze OLED-y LG, nowe telewizory osiągają nieskończony kontrast i realistycznie odwzorowują barwy. Czas reakcji matrycy określono na jedną tysięczną typowego rezultatu LCD, więc ruch obiektów powinien być płynny i wolny od rozmycia nawet w dynamicznych scenach.
LG podkreśla, że największym atutem OLED-ów jest nasycenie i głębia czerni. W tej technologii matryca nie wymaga dodatkowego podświetlenia, ponieważ każdy piksel z osobna działa jak źródło światła. Dzięki temu możliwe jest sterowanie każdym punktem oddzielnie. Mogą one świecić i gasnąć, w zależności od prezentowanej treści, więc czerń może być smolista, a kontrast między najciemniejszym a najjaśniejszym obszarem dąży do nieskończoności. Przekłada się to również na żywość i bogactwo kolorów, a ich nasycenie nie zależy od kąta, pod jakim obraz jest oglądany. Nowe telewizory LG wyposażono w system operacyjny webOS 2.0, ułatwiający korzystanie z funkcji Smart TV. System dźwiękowy powstał we współpracy z koncernem Harmana, ale nawet mimo to nie można oczekiwać cudów. Dzięki wąskiej ramce i cienkiej matrycy telewizor wygląda zwiewnie, ale jednocześnie jest zbyt płaski, żeby prawidłowo reprodukować bas. Dźwięk dorówna obrazowi tylko wtedy, gdy zastosujemy zewnętrzne głośniki i zasilimy je wydajnym wzmacniaczem.
55EG910 jest już dostępny i kosztuje 9999 zł. Szczytowy 65EG960 za około 30000 zł trafi do sprzedaży przed świętami.
Przeczytaj także