McIntosh C1100

20.01.2016

min czytania

Udostępnij

McIntosh opracował następcę flagowego przedwzmacniacza C1000. Podobnie jak poprzednik, C1100 jest konstrukcją dwuelementową, z rozdzielonymi sekcjami kontroli i wzmocnienia sygnału.

C1100 jest układem lampowym, ale McIntosh z dumą podkreśla, że poziom szumu na wejściach liniowych jest najniższy ze wszystkich przedwzmacniaczy w 65-letniej historii firmy. Według parametrów technicznych wynosi on 107 dB, co – jak na układ lampowy – jest osiągnięciem imponującym. C1100 składa się z dwóch elementów. W jednej obudowie umieszczono układy wzmacniające, wskaźniki wysterowania, wyjście słuchawkowe oraz liczne gniazda, wyraźnie podzielone na sekcję RCA i XLR. W drugiej znalazła się regulacja siły głosu i przełączniki. Zastosowanie podwójnego mikroprocesora poprawiło niezawodność układów kontrolnych. Kanały wewnątrz modułów odseparowano od siebie elektronicznie i mechanicznie, co przełożyło się na lepszą mikrodynamikę i precyzję wrażeń przestrzennych. Moduły połączono parą ekranowanych kabli, co zapobiega przenikaniu zewnętrznych szumów i zakłóceń. Całość jest bardzo prosta w obsłudze, a komfort użytkowania poprawia pilot. Urządzenie można obsługiwać również bezpośrednio, poprzez przedni panel kontrolera. Na obudowy użyto polerowanej i czarnej szczotkowanej stali nierdzewnej Titanium, co tworzy niebanalny efekt estetyczny. Zachowano także klasyczne elementy firmowego wzornictwa: panele przednie z prawdziwego szkła, podświetlane logo i aluminiowe wstawki. Dzięki nim urządzenia wytwórni z Binghamton są rozpoznawalne na pierwszy rzut oka. Jak zwykle w McIntoshu, wyposażenie w złącza jest bogate, by nie powiedzieć: nadmiarowe. Użytkownik ma do dyspozycji aż 12 wejść analogowych: sześć XLR, cztery RCA plus dwa konfigurowalne phono: MM i MC. Do tego dochodzi pętla dla procesora kina domowego, wyjście nagrywania, dwa regulowane wyjścia XLR i dwa RCA – do podłączenia końcówek mocy, ewentualnie aktywnych subwooferów. Nie ma chyba systemu tak rozbudowanego, by nie dało się go kontrolować C1100. Konstrukcja jest w pełni zbalansowana. Zastosowano w niej aż dwanaście lamp (po 6 typu 12AX7 i 12AT7); w C1000 było osiem. Dodatkowe cztery podwójne triody poprawiają kompatybilność z trudnymi do wysterowania końcówkami mocy. Chodzi głównie o wzmacniacze tranzystorowe, z których część cechuje niska impedancja wejściowa. Optymalną jakość odsłuchu i możliwość sterowania praktycznie dowolnymi słuchawkami ma zapewnić preamp Headphone Crossfeed Director. Poziom wyjściowy jest w nim wyższy niż w jakimkolwiek wzmacniaczu słuchawkowym, instalowanym we wcześniejszych modelach McIntosha. Do wyboru są trzy opcje dopasowania układu do impedancji nauszników. Pasmo przenoszenia mieści się w przedziale 10 Hz – 100 kHz (-3 dB). Poziom zniekształceń na wejściu liniowym nie przekracza 0,005 %. Znamionowe napięcie na wyjściu XLR wynosi 5 V (2,5 V RCA). Przedwzmacniacz waży łącznie 23,5 kg. Jest już dostępny w Polsce. Dystrybutor ustalił cenę na 55000 zł.

Przeczytaj także

Opera Prima v2 i Quinta v2

25.04.2025

Opera Prima v2 i Quinta v2

Accuphase A-48S

22.04.2025

Accuphase A-48S

Hegel D50

17.04.2025

Hegel D50

JBL Quantum Stream Talk

12.04.2025

JBL Quantum Stream Talk

Jeżeli nie planowaliście nic na nadchodzący weekend, to przekazujemy ciekawą propozycję. W dniach 11-13 kwietnia w Wejherowie odbędzie się kameralna wystawa sprzętu high-end Art of Sound. We wnętrzach XVIII-wiecznego pałacu Przebendowskich będzie można posłuchać kilku starannie dobranych systemów z oferty dystrybucyjnej firmy Nautilus, a także wziąć udział w warsztatach muzycznych oraz zaopatrzyć się w płyty winylowe oraz CD. Gośćmi specjalnymi będą Gerhard Hirt – założyciel i główny projektant austriackiej firmy Ayon – oraz obdarzony ogromną wyobraźnią improwizacyjną pianista Artur Dutkiewicz. Organizator anonsuje pokazy m.in. monitorów Dynaudio Contour 20 Black Edition, a także kolumn wolnostojących: Lumen White White Light III, Estelon XB Diamond MkII oraz Avantgarde Acoustic Mezzo G3. Źródłem sygnału w jednym z systemów będzie Transrotor Orion Reference FMD. Zapowiada się ciekawie i jeżeli ktoś nie lubi dużych wystaw i woli w spokoju zapoznawać się z możliwościami wyrafinowanego sprzętu, to niemal na pewno będzie z tej inicjatywy zadowolony. Art of Sound 2025 Piątek 12.00 – 20.00 (warsztaty muzyczne o 14:00; spotkanie z Gerhardem Hirtem o 16:00) Sobota 10.00 – 20.00 (spotkanie z Gerhardem Hirtem o 16:00) Niedziela 10.00 – 20.00 (koncert Artura Dutkiewicza o 17:00) Bilety w cenie 50 zł do nabycia na miejscu.

09.04.2025

Art of Sound 2025

High End 2025

07.04.2025

High End 2025

McIntosh DS200

02.04.2025

McIntosh DS200

Acoustic Energy AE300²

28.03.2025

Acoustic Energy AE300²