Estelon Extreme

30.05.2014

min czytania

Udostępnij

Estelon wprowadza szczytowy model zespołów głośnikowych. Extreme to zaawansowane technicznie kolumny podłogowe, porażające – trudno rozstrzygnąć, czym bardziej – niepowtarzalnym wzornictwem czy ceną?

Extreme zostały spozycjonowane w segmencie ultra high-endu. Cena detaliczna dobitnie odzwierciedla fakt, że przy ich konstruowaniu koszty nie grały żadnej roli.

Do wykonania obudów wykorzystano kompozyt marmurowy. Materiał ten estońska wytwórnia stosowała wcześniej w modelach serii X. Kompozyt formuje się w procesie odlewania, a ostateczny kształt jest pozbawiony ostrych krawędzi. Wynika to z założeń konstrukcyjnych – kolumny mają być jak najbardziej opływowe, tak by nie zaburzały rozchodzenia się fal dźwiękowych i nie wprowadzały niepożądanych interferencji, które mogłyby negatywnie wpłynąć na wrażenia przestrzenne. Ukształtowanie komór wewnętrznych ma zapobiegać powstawaniu fal stojących i przekładać się na uzyskanie czystego, wolnego od podkolorowań basu. Ciekawostkę sanowi fakt, że wysokość Estelonów Extreme nie jest stała. Zakres regulacji wynosi 170 – 200 cm i przeprowadza się ją, przesuwając względem siebie dwa niezależne moduły. Takie rozwiązanie pozwala idealnie dopasować kolumny do wielkości pomieszczenia. Ich maksymalna szerokość to 79 cm (moduł basowy), a głębokość – 82 cm. W dolnej części kolumny znajdują się przetworniki niskotonowe. Estelon wykorzystał dwa 25-cm woofery z aluminiowymi membranami. Ich producenta jeszcze nie wyśledziliśmy, ale się dowiemy. W górnej komorze ulokowano 25-cm mid-woofer (również z aluminiową membraną), a dodatkowo – przetworniki Accutona: 17,5-cm ceramiczny średniotonowy oraz 3,75-cm wysokotonowy, z piekielnie drogą membraną diamentową. Estelon deklaruje, że Extreme przenoszą imponujące pasmo 20 Hz – 45 kHz. W zwrotnicy zastosowano komponenty najwyższej jakości, ale w tej klasie cenowej to oczywistość. Pomimo masy 250 kg/szt. kolumny nie przytłaczają swoim kształtem. Sylwetka jest taliowana, co optycznie ją wysmukla. Światową premierę flagowych Estelonów zaplanowano na tegoroczną wystawę High-End w Monachium (15-18 maja). Przewidywana cena detaliczna to 150 tys. euro.

Przeczytaj także

Opera Prima v2 i Quinta v2

25.04.2025

Opera Prima v2 i Quinta v2

Accuphase A-48S

22.04.2025

Accuphase A-48S

Hegel D50

17.04.2025

Hegel D50

JBL Quantum Stream Talk

12.04.2025

JBL Quantum Stream Talk

Jeżeli nie planowaliście nic na nadchodzący weekend, to przekazujemy ciekawą propozycję. W dniach 11-13 kwietnia w Wejherowie odbędzie się kameralna wystawa sprzętu high-end Art of Sound. We wnętrzach XVIII-wiecznego pałacu Przebendowskich będzie można posłuchać kilku starannie dobranych systemów z oferty dystrybucyjnej firmy Nautilus, a także wziąć udział w warsztatach muzycznych oraz zaopatrzyć się w płyty winylowe oraz CD. Gośćmi specjalnymi będą Gerhard Hirt – założyciel i główny projektant austriackiej firmy Ayon – oraz obdarzony ogromną wyobraźnią improwizacyjną pianista Artur Dutkiewicz. Organizator anonsuje pokazy m.in. monitorów Dynaudio Contour 20 Black Edition, a także kolumn wolnostojących: Lumen White White Light III, Estelon XB Diamond MkII oraz Avantgarde Acoustic Mezzo G3. Źródłem sygnału w jednym z systemów będzie Transrotor Orion Reference FMD. Zapowiada się ciekawie i jeżeli ktoś nie lubi dużych wystaw i woli w spokoju zapoznawać się z możliwościami wyrafinowanego sprzętu, to niemal na pewno będzie z tej inicjatywy zadowolony. Art of Sound 2025 Piątek 12.00 – 20.00 (warsztaty muzyczne o 14:00; spotkanie z Gerhardem Hirtem o 16:00) Sobota 10.00 – 20.00 (spotkanie z Gerhardem Hirtem o 16:00) Niedziela 10.00 – 20.00 (koncert Artura Dutkiewicza o 17:00) Bilety w cenie 50 zł do nabycia na miejscu.

09.04.2025

Art of Sound 2025

High End 2025

07.04.2025

High End 2025

McIntosh DS200

02.04.2025

McIntosh DS200

Acoustic Energy AE300²

28.03.2025

Acoustic Energy AE300²