Serwis wykorzystuje pliki cookies

które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Korzystanie z serwisu Hi-Fi.com.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz. Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki.

Zrozumiałem

HFM

artykulylista3

 

Burmester 051/052

54-61 03 2011 01W każdym kraju z tradycjami hi-fi znajdziemy kilka firm uważanych za prestiżowe. Dla wielu audiofilów posiadanie urządzenia danej marki jest spełnieniem marzeń i argumentem kończącym dyskusje w gronie „znawców”. O ile jednak Anglik albo Francuz może mieć problem ze wskazaniem króla producentów w swoim kraju, Niemiec na pytanie: „Który jest naj?” odpowie bez wahania: „Burmester”.

Ta jednomyślność jest zdumiewająca. Co ciekawe, pozostali niemieccy producenci darzą produkty Dietera Burmestera takim samym uznaniem jak klienci. Dla nich również są one kwintesencją luksusu i legendarnej wręcz jakości, jak kiedyś Mercedes.

Czytaj więcej...

Exposure 3010 S2

22-27 03 2011 01Exposure to jeden ze strażników brytyjskiego hi-fi. W czasach dominacji drogich błyskotek i odtwarzania muzyki z telefonów komórkowych filozofia tworzenia dobrego sprzętu za rozsądne pieniądze staje się jeszcze bardziej kusząca. W katalogu brytyjskiej marki nie zobaczymy wielokanałowych amplitunerów ani wzmacniaczy cyfrowych. Zmiany wprowadza się bez pośpiechu. Niedawno w ofercie pojawiła się odnowiona seria 3010 z dopiskiem S2.

Witryna brytyjskiej manufaktury wygląda wyjątkowo skromnie. Dowiemy się z niej, że firmę założył w 1974 roku John Farlowe, którego życiową obsesją było wierne odtwarzanie muzyki i nagrywanie artystów w studiach

Czytaj więcej...

System Audio Note (MHF)

Mag 08-14 06 2011 01Zjawiska powtarzalne odgrywają kluczową rolę we wszelkim życiu. Znane są cykle dobowe, miesięczne, roczne, ale jest również cykl siedmioletni. Zgodnie z nim Audio Note pojawia się na łamach "Magazynu Hi-Fi".

Po siedmiu latach nieobecności goszczą u nas kolejne urządzenia tej firmy. Poprzednio recenzowaliśmy zintegrowany wzmacniacz Meishu. Tym razem trafiła się nie lada gratka – kompletny zestaw, złożony z transportu CD, przetwornika c/a, przedwzmacniacza, końcówki mocy, monitorów i wreszcie pełnego okablowania. Audio Note od początku do końca – żadnego spoufalania z obcą materią.

Czytaj więcej...

Hegel H100/CDP2A mk2

58-63 11 2011 01Co Norwegia oferuje światu? Slogan reklamowy Hegla głosi, że nie tylko zorzę polarną. Na myśl od razu przyszły mi: ropa naftowa, gaz i łosoś norweski.

W dziedzinie turystyki ponoć też sporo, chociaż lepiej pamiętać, że to diabelnie drogi kraj. Być może dlatego zbyt wielu naszych rodaków nie penetruje tamtych okolic.

Czytaj więcej...

Atoll CD 100/IN 100

30-35 02 2012 01Atolla założyli Stephane i Emmanuel Dobreuil. Wprawdzie nic mi nie wiadomo, aby żywili głębokie uczucia patriotyczne, ale chwalą się na wszystkich odpustach, że ich urządzenia powstają we Francji. No, może oprócz obudów, które wykonują u „odwiecznego wroga”, za kanałem La Manche. Firma w tym roku będzie obchodziła 15. rocznicę działalności. Na razie nie słychać, aby z tej okazji szykował się wysyp jubileuszowych modeli, za to widać co innego: żelazną konsekwencję w realizacji purystycznych założeń. W czasach może nieodległych, ale zupełnie innych, przynajmniej z punktu widzenia ludzi, którzy wiedzą, co w głośniku piszczy.

 

A' propos głośnika – Atoll nie zaprezentował dotąd żadnego, bo firma preferuje wąską specjalizację. Ma w ofercie tylko elektronikę: wzmacniacze zintegrowane i dzielone, odtwarzacze CD, tuner i przetwornik oraz amplifikację do kina domowego. To pierwsze przykazanie na tablicy Dobreuilów. Kolejne dotyczą budowy urządzeń. Układy są proste, za to wykonywane z dobrych komponentów. Konstruktorzy podkreślają, że w torze lądują zawsze elementy dyskretne, wzmacniacze są zbudowane w topologii dual mono, mają płytkie sprzężenia zwrotne, a ścieżka sygnału jest tak krótka, jak tylko możliwe.
Jeżeli dodamy do tego zapewnienie, że wszystkie klocki są montowane ręcznie, dojdziemy do ostatniej, chyba najważniejszej z punktu widzenia klienta atrakcji – polityki cenowej. Najtańszy komplet – CD 30/IN 30 to wydatek rzędu 4500 zł. Dzisiaj za tę sumę da się kupić ekskluzywną miniwieżę, a prawdziwie audiofilskie firmy, które mogą konkurować z tą ofertą, policzymy na palcach jednej ręki.
Nie licząc flagowych modeli 400 (wyraźnie odstają koncepcyjnie od reszty katalogu), opisywane „setki” to druga od góry pozycja w cenniku. Kiedy uważnie przyjrzymy się urządzeniom, trudno uwierzyć, ile dostajemy za 1000 euro/klocek. Tym bardziej, że z czego, jak z czego, ale z hojności to Francuzi nie słyną.

Czytaj więcej...

TAD D600 + C2000 + A2500 + R1

TADPamiętam czasy, kiedy startowała większość polskich producentów sprzętu hi-fi. Większość mierzyła skromnie, ale niektórzy zaczynali od „najlepszego wzmacniacza na świecie”. Obronili się ci pierwsi. Drudzy nadal doskonalą. Niezmiennie im się to udaje, jednak klienci jakoś nie mogą się na ich dziełach poznać.

Za granicą jest podobnie, chociaż niektórym firmom udało się wskoczyć od razu na wysoką półkę. Co ważniejsze – odwiedzaną. Bo jak mówi pierwsze prawo handlu: towar jest wart tyle, ile ludzie zechcą za niego zapłacić. Dlatego entuzjastyczne wieści, przekazywane głównie przez dystrybutorów, że oto na polskim rynku debiutuje firma, której kolumny kosztują 200 kzł za parę, kwituję uśmiechem.

Czytaj więcej...

Więcej artykułów…

  1. Cary Audio CAI-1 + CDP-1