Serwis wykorzystuje pliki cookies

które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Korzystanie z serwisu Hi-Fi.com.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz. Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki.

Zrozumiałem

HFM

artykulylista3

 

Canor TP 106 VR + CD2 VR

29-33 09 2010 01Pierwsze audiofilskie skojarzenie ze Słowacją to JJ Electronics – marka z dużymi osiągnięciami, rozpoznawalna na całym świecie. Jednak przez kilka lat na naszym rynku gościł jeszcze jeden producent zza południowej granicy – Edgar. Dzisiaj Edgara już nie ma, choć może bliższe prawdy byłoby stwierdzenie, że po prostu zmienił szyld. Obecnie nazywa się Canor i, zgodnie z dziedzictwem swego poprzednika, specjalizuje się w urządzeniach lampowych.

Nowa nazwa funkcjonuje w Polsce of stycznia 2009 roku, ale historia firmy sięga połowy lat 90. W 1995 roku Edgar pokazał swój pierwszy i jednocześnie najsłynniejszy produkt. Był to stosunkowo niedrogi wzmacniacz lampowy TP101

Czytaj więcej...

PrimaLuna ProLogue Eight + ProLogue Premium

38-45 10 2010 01Durob Audio to jeden z mniej znanych producentów sprzętu grającego. Nie znaczy to, że zalicza się do nowicjuszy. Założyciel i właściciel firmy – Herman van den Dungen – zjadł zęby na handlu high-endem. Z wykształcenia elektronik, od 1975 roku pod szyldem Durob Audio BV zajmował się dystrybucją zacnych marek na terenie Beneluksu. I niejako przy okazji analizował projekty najlepszych urządzeń ze swojej oferty. A że nie święci garnki lepią, z czasem postanowił sam zająć się produkcją.

W 1998 roku van den Dungen, pod szyldem AH!, wypuścił na rynek kilka odtwarzaczy CD, także lampowych.

Czytaj więcej...

Audio Analogue Crescendo

32-37 10 2010 01Założony w 1995 roku Audio Analogue to jeden z najlepiej rozpoznawalnych włoskich producentów hi-fi. Urządzenia z Toskanii zawsze były odrobinę luksusowe, a gdy zaprezentowano flagową serię Maestro, firma dumnie weszła na high-endowe salony. Pierwszą poważną próbą zdobycia niższego segmentu była seria Primo, ale małe klocki nie zrobiły kariery. Teraz w katalogu pojawiła się nowa linia Armonia. Orientację utrudnia fakt, że należące do niej urządzenia noszą nazwę Crescendo.

Włosi nie bawili się tym razem w oszczędzanie miejsca na biurku i skonstruowali trzy urządzenia w pełnowymiarowych obudowach. Nowe klocki miały oferować korzystny stosunek jakości do ceny i charakterystyczną dla sprzętu Audio Analogue’a muzykalność.

Czytaj więcej...

Marantz KI Pearl Lite

44-49 11 2010 01Kiedy mówimy o osobowościach w świecie hi-fi, przychodzą nam na myśl twórcy niewielkich manufaktur albo charyzmatyczni założyciele sporych firm. Osobowości można jednak znaleźć nawet w koncernach, czego przykładem Marantz i pracujący dla niego już ponad 30 lat Ken Ishiwata.

Limitowane i specjalne edycje produktów pojawiają się w katalogach z różnych powodów. Głównie dla uczczenia okrągłych rocznic działalności firmy lub produkcji danego modelu;

Czytaj więcej...

System Fidelity 250

40-43 11 2010 01System Fidelity to marka powołana do życia przez kilku europejskich dystrybutorów sprzętu hi-fi. Mechanizm był podobny, jak w opowieściach o pasjonatach, którzy zaczęli konstruować własne kolumny, bo te dostępne komercyjnie ich nie zadowalały. Tutaj jednak nikt nie wymyśla chwytliwych historii, a na oficjalnej witrynie można przeczytać, że firma zrodziła się z potrzeb marketingowych – konieczności wypełnienia rynkowej niszy w kilku krajach, a co za tym idzie – chęci zysku.

W grudniu 2004 roku dystrybutorzy urządzeń hi-fi z kilku europejskich krajów spotkali się w małym hotelu w Kopenhadze. Ich celem była wymiana opinii na temat sytuacji rynkowej i znalezie nie drogi rozwoju na nadchodzące lata. Wniosek był taki, że w katalogach europejskich producentów zaczyna brakować taniego sprzętu. Firmy, które zbudowały renomę na budżetowych wzmacniaczach lub kolumnach, wskoczyły na wyższą półkę. Nawet najtańsze modele kosztują więcej niż konkurencja z Chin.

Czytaj więcej...

Roth Audio MC4

58-61 12 2010 01W 2007 roku dwóch Brytyjczyków – James Roth i Tony Larking – wpadło na pomysł stworzenia nowej marki sprzętu grającego. Założyciele Roth Audio chcieli dostarczać odbiorcom innowacyjne produkty, które będą łączyć wysoką jakość dźwięku z nowoczesnością.

 

Pierwszą pozycją w katalogu był wzmacniacz lampowy MC4, z wbudowaną stacją dokującą.

Czytaj więcej...