Serwis wykorzystuje pliki cookies

które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Korzystanie z serwisu Hi-Fi.com.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz. Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki.

Zrozumiałem

HFM

artykulylista3

 

Exposure 1010

16-19 09 2012 01Exposure to firma z tradycjami. Jest znana głównie z audiofilskich wzmacniaczy, które zyskały opinię „Krella dla ubogich”. Warto dodać, że to określenie powstało czasach, gdy konstruktorom Krella nawet się nie śniły wzmacniacze zintegrowane, a ich klocki uchodziły za ekstremalny hi-end.

Nie znam historii Exposure’a, ale ofertę z lat 90. pamiętam doskonale. Składała się z kilku modeli oznaczonych rzymskimi cyframi. Dzisiaj została z niej tylko jedna integra XXXV o mocy 160 W (około 10000 zł), za to po obu stronach cennika urosły nowe pozycje, spełniające potrzeby praktycznie każdego osłuchanego melomana.

Czytaj więcej...

T+A Series E

47-52 07-08 2009 01T+A, czyli Theorie und Anwendung (teoria i zastosowanie), to jeden z największych producentów sprzętu hi-fi w Bundesrepublik Deutschland. Choć dziś trudno w to uwierzyć, firma zaczynała skromnie, w iście garażowym stylu.

W 1978 roku założył ją Siegfried Amft, absolwent politechniki w Hanowerze. Oprócz fizyki studiował elektroakustykę u samego profesora Sennheisera. Zamiast pracować dla kogoś, Amft postanowił założyć własną działalność. Na tym zakończę opowiadanie o firmie, bo w kwietniu (HFiM 4/09) publikowaliśmy na ten temat aż siedem stron. Przejdźmy więc od razu do testowanego sprzętu.

Czytaj więcej...

Creek Evolution 2

44-46 07-08 2009 01Creek jest, nie bez racji, uznawany za jeden z filarów brytyjskiego hi-fi. W przeciwieństwie do innych wyspiarskich producentów, jak Arcam czy NAD, pozostał wierny tradycyjnemu stereo. Dowodem na to jest zestaw Evolution 2, będący najnowszą propozycją angielskiej wytwórni.

Seria Evolution zastąpiła trzy lata temu najtańszą linię 43. Te niepozorne urządzenia, zwłaszcza wzmacniacze o aparycji samoróbek, oferowały brzmienie przyjemnie kontrastujące z wyglądem.

Czytaj więcej...

Ayre Evolution 5

48-56 10 2009 01W motcie swojej działalności Charles Hansen wspomina o intymności przeżyć, jakie zapewniają muzyka i film. Trudno mi stwierdzić, czy jest człowiekiem wrażliwym, ponieważ nie miałem przyjemności się z nim spotkać, ale fora internetowe poświęcone high-endowi wychwalają go pod niebiosa.

Firma doczekała się fan-klubu, co z pewnością bardzo cieszy jej założyciela. Jakość produktów odegrała tu zapewne znaczącą rolę, ale nie mniej ważne okazało się podejście do klientów. Charles zawsze traktował ich poważnie, doceniając wysiłek, z jakim wiąże się zakup produktów Ayre. Bo do tanich na pewno nie należą.

Czytaj więcej...

Naim CD5 XS + Nait XS

74-81 01 2010 01XS to najnowsza seria Naima. Początek dał jej zintegrowany wzmacniacz Nait XS. Ukazał się w 2008 roku i od razu wzbudził zainteresowanie odbiorców, których przeładowanie Supernaita zwyczajnie zniechęcało. Odchudzenie XS-a miało być tym, czym przemiana seryjnego VW Touarega w wersję biorącą udział w rajdzie Dakar. Potężny silnik, wytrzymałe komponenty i żadnych zbędnych dodatków.

 

Dla niepoznaki piecyk ubrano w niższą obudowę, nawiązującą do tańszej linii 5i. Doświadczeni audiofile wiedzieli jednak swoje. Za połowę ceny dostawali większość zalet Supernaita i nie musieli płacić za przetwornik c/a, który większości z nich był potrzebny jak rybie rower.
Po wzmacniaczu na rynek trafiły pozostałe komponenty nowej wieży Naima. W 2009 stała się kompletna i zastąpiła wytwarzane dotychczas modele „X”. Oznaczenie XS nosi obecnie sześć urządzeń: przedwzmacniacz NAC 152 XS, końcówka mocy NAP 155 XS,

Czytaj więcej...

Marantz Reference

84-87 02 2010 01Flagowce odgrywają istotną rolę w katalogu każdej firmy. Pokazują, na co stać projektantów, kiedy nie stoi im nad głową księgowy i mogą się poświęcić opracowaniu jak najlepszego sprzętu. Stosują wtedy zaawansowane rozwiązania, które później, w uproszczonej formie, znajdujemy w tańszych modelach. Kto wie, czy najważniejszym zadaniem flagowców nie jest właśnie oddziaływanie na klientów, którzy kupując bardziej przystępny sprzęt, mogą pomyśleć, że ma on w sobie coś z high-endu.

Marantz dobrze rozumie ten sposób myślenia. Wprowadzone niedawno klocki z dolnej półki do złudzenia przypominają najdroższe modele.

Czytaj więcej...