Serwis wykorzystuje pliki cookies

które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Korzystanie z serwisu Hi-Fi.com.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz. Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki.

Zrozumiałem

HFM

artykulylista3

 

Cambridge Audio 851C/851A

18-23 02 2013 01Cambridge Audio jest postrzegane głównie jako specjalista od systemów budżetowych. Firma zawojowała nasz rynek urządzeniami z segmentu 1500-2000 zł, ale było to kilkanaście lat temu. Inflacja zrobiła swoje i dzisiejsze odpowiedniki tamtych modeli plasują się w segmencie 2000-3000 zł.

Po drodze w katalogu CA pojawiła się droższa seria 850, ale chyba niewielu ten fakt odnotowało. Czyżby nikogo nie interesowało, co inżynierowie są w stanie skonstruować, gdy nad głowami nie stoi im księgowy?

Czytaj więcej...

Vincent SV-236 MK + CD-S7 DAC

56-59 01 2013 01W odniesieniu do wzmacniacza SV-236 MK na stronie polskiego dystrybutora Vincenta pada słowo „flagowiec”. Ale jaki tam z niego flagowiec. W cenniku zajmuje środkową pozycję, podobnie jak odtwarzacz. Razem tworzą zgrabny system za 13800 zł, czyli coś, co w audiofilskim świecie uznawane jest za etap przejściowy pomiędzy klasą średnią a wyższą. Miejsce niedookreślone, ale – jak utrzymują sprzedawcy – chętnie ostatnio odwiedzane przez klientów.

W tym segmencie Vincent zawsze walczył dzielnie. Nie miał takiego „szacunku na mieście” jak utytułowani konkurenci, ale nadrabiał jakością podzespołów, konstrukcjami charakterystycznymi dla klasy oczko wyższej, materiałami, wyglądem, masą i wszystkim, co sprawiało, że urządzenia wyglądały poważniej, a w efekcie drożej niż kosztowały. Rozkręcony wzmacniacz musiał się prezentować jak wyżej wyceniony konkurent. Oszczędności czyniono na kosztach pracy, ponieważ Vincent jako pierwszy testował chińskie fabryki.

Czytaj więcej...

Musical Fidelity M1CLiC + M1PWR

22-25 11 2012 01Wśród producentów sprzętu hi-fi zapanowała moda na małe urządzenia. W katalogu Pro-Jecta znajdziemy chyba milion Boksów. Ostatnio do wyścigu przyłączyło się Goldenote z serią Micro Line. Dla Musicala komponenty w rozmiarze „S” są niemal tak samo ważne, jak flagowe Titany i AMS-y.

Pierwszy był wzmacniacz słuchawkowy, który – z racji kształtu obudowy – został sympatycznie przezwany „prosiaczkiem”. Później powstały jego kolejne wersje, a prawdziwy boom nadszedł, gdy melomani zaczęli się przesiadać na pliki i podłączać przetworniki do pecetów.
Dziś w katalogu MF znajdziemy dwie serie klocków o wszechstronnym zastosowaniu: tańszą V i droższą M1. Konwertery, wzmacniacze słuchawkowe, preampy gramofonowe, transporty CD i zasilacze – czego dusza zapragnie.

Czytaj więcej...

T.A.C. K-35 + C-35

36-41 10 2012 01Vincent jest firmą niemiecką. Ściślej: zarejestrowaną w Niemczech, ale produkującą w Chinach. Wiele marek stara się skrzętnie ukryć ten drugi fakt. Dochodzi nawet do kuriozalnych sytuacji, w których dystrybutor obraża się na czasopismo lub portal za to, że podały nazwę kraju pochodzenia.

Tymczasem Vincent na współpracę z Państwem Środka zapatruje się zgoła inaczej. Być może dlatego, że jako jeden z pierwszych przeniósł tam produkcję i nie były to kalkulatory czy głośniczki do komputera, ale stosunkowo drogie urządzenia, aspirujące niekiedy do miana hi-endu.
Najpierw było niedowierzanie, uważne oglądanie klocków i wytykanie im niedociągnięć.

Czytaj więcej...

Exposure 1010

16-19 09 2012 01Exposure to firma z tradycjami. Jest znana głównie z audiofilskich wzmacniaczy, które zyskały opinię „Krella dla ubogich”. Warto dodać, że to określenie powstało czasach, gdy konstruktorom Krella nawet się nie śniły wzmacniacze zintegrowane, a ich klocki uchodziły za ekstremalny hi-end.

Nie znam historii Exposure’a, ale ofertę z lat 90. pamiętam doskonale. Składała się z kilku modeli oznaczonych rzymskimi cyframi. Dzisiaj została z niej tylko jedna integra XXXV o mocy 160 W (około 10000 zł), za to po obu stronach cennika urosły nowe pozycje, spełniające potrzeby praktycznie każdego osłuchanego melomana.

Czytaj więcej...

T+A Series E

47-52 07-08 2009 01T+A, czyli Theorie und Anwendung (teoria i zastosowanie), to jeden z największych producentów sprzętu hi-fi w Bundesrepublik Deutschland. Choć dziś trudno w to uwierzyć, firma zaczynała skromnie, w iście garażowym stylu.

W 1978 roku założył ją Siegfried Amft, absolwent politechniki w Hanowerze. Oprócz fizyki studiował elektroakustykę u samego profesora Sennheisera. Zamiast pracować dla kogoś, Amft postanowił założyć własną działalność. Na tym zakończę opowiadanie o firmie, bo w kwietniu (HFiM 4/09) publikowaliśmy na ten temat aż siedem stron. Przejdźmy więc od razu do testowanego sprzętu.

Czytaj więcej...