Serwis wykorzystuje pliki cookies

które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Korzystanie z serwisu Hi-Fi.com.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz. Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki.

Zrozumiałem

HFM

artykulylista3

 

Rogue Audio M-180

38-43 09 2013 01Rouge Audio to amerykańska manufaktura, specjalizująca się w… doprowadzaniu do spazmów chińskich producentów wzmacniaczy lampowych. Wszystkie jej urządzenia są projektowane i budowane w Stanach z podzespołów wysokiej jakości, a ich ceny detaliczne niewiele odbiegają od poziomów proponowanych przez wytwórnie z Kraju Środka.

Rouge nie funkcjonuje według popularnego obecnie modelu biznesowego, zgodnie z którym projekt ma europejskie czy amerykańskie korzenie, ale realny kształt zyskuje w jednej z tysięcy fabryk nad Żółtą Rzeką. Kierujący firmą Mark O’Brien nie spuszcza swoich wzmacniaczy z oka i, zamiast oszczędzać na sile roboczej czy podatkach, stawia na wysoką jakość za przystępną cenę.

Czytaj więcej...

Triode TRX-M845

Mag 16-19 06 2013 04Triode Corporation jest japońską firmą, która oczywiście konkuruje z innymi japońskimi firmami. Różnica między nimi polega na tym, że ustabilizowani na rynku potężni rywale mieli wiele lat na wypracowanie wysokiej pozycji, a Triode istnieje lat 15 i bierze rynek szturmem. W pierwszej linii tego szturmu idą potężne monobloki – flagowe wzmacniacze Triode, które właśnie mam przed sobą.

Proszę Państwa, są duże wzmacniacze i duże wzmacniacze. Ten jest duży w stopniu wyższym. Właściciel firmy, pan Junichi Yamazaki, nie pożałował metalu. Dwa monobloki lampowe, z których każdy waży więcej od mojej integry, która z kolei waży tyle, co dwa worki cementu, to wynik, który zrobiłby wrażenie nawet na Pudzianowskim. To są jakieś potwory! Ustawienie ich na stoliku siłami jednego człowieka jest absolutnie niemożliwe. Wiem, bo próbowałem. Mięśnie może by i uciągnęły, ale zaprotestowały ścięgna. Matko, co za kolos. Do tego całkiem przystojny.

Czytaj więcej...

Abyssound ASX-2000

Mag 04-07 06 2013 02Abyssound to młoda krakowska manufaktura. Debiutowała na Audio Show 2012, prezentując końcówkę mocy ASX-2000 oraz monobloki. Mój apetyt rozbudził fakt, że pomimo mało sprzyjającej akustyki hotelowych pokoi, dźwięk mógł się podobać. Kiedy zobaczyłem budowę wewnętrzną, nie czekałem dłużej i wypożyczyłem wzmacniacz do recenzji.

Z moich informacji wynika, że grono posiadaczy ASX-2000 rośnie dość szybko. Tym bardziej jestem zadowolony, że jako pierwsi możemy go dla państwa przetestować.
Masa urządzenia robi wrażenie. Sześćdziesiąt kilogramów nie bierze się z powietrza. Odpowiadają za to solidne elementy wewnętrzne oraz pancerna obudowa z grubych płyt aluminiowych anodowanych na czarno. Wzornictwo może się podobać, a duża obudowa oraz grubość ścianek budują wrażenie solidności.
Na froncie umieszczono jedynie włącznik zasilania, podświetlany na niebiesko. Tylna ścinka jest równie ascetyczna; znalazły się tam tylko złącza niezbędne do podłączenia sprzętu: gniazdo zasilania z wyłącznikiem, wysokiej jakości terminale głośnikowe oraz wejście RCA. Wzmacniacz pracuje w klasie A i oddaje 80 W przy ośmiu omach.

Czytaj więcej...

Ayre VX-5

62-64 05 2013 01Szef Ayre, Charles Hansen, to jeden z najbardziej poważanych perfekcjonistów w świecie hi-endu. W jego wypowiedziach, czy to udzielanych pismom audiofilskim, czy zamieszczanych w niszowych forach dla konstruktorów amatorów, widać ogromną wiedzę i profesjonalizm. Ale można w nich zauważyć coś jeszcze – skromność i pasję. Bo Hansen to człowiek, który całe życie podporządkował poszukiwaniu idealnego dźwięku. Dla wielu taki ideał to kwestia czysto hipotetyczna. Klienci Ayre mają jednak na ten temat odmienne zdanie...

W styczniu 2013 roku na CES-ie w Las Vegas Ayre zaprezentowało nową stereofoniczną końcówkę mocy VX-5, która wchodzi w skład serii 5. W tej linii analogiczne urządzenie już występuje.

Czytaj więcej...

Audio Research Reference 75

70-74 01 2013 01Najnowszemu z referencyjnych Audio Researchów trudno odmówić urody. Jest to uroda nieoczywista, schowana pod pozorem laboratoryjnej surowości, ale jednak uroda. Ref 75 wygląda elegancko, a spartańską aparycję łagodzi płytą czołową z luksusowej jakości aluminium oraz dwoma wychyłowymi wskaźnikami. Dostarcza je Hoyt Electrical Instrumentation – produkujący wskaźniki i mierniki od 109 lat.

Podświetlenie VU-metrów jest trwałe i energooszczędne, bo diodowe, natomiast sam wzmacniacz nie jest diodowy, lecz lampowy, co energooszczędności nie sprzyja. W trybie jałowym pobiera z sieci 230 W, a przy maksymalnej mocy – 500 W. Sporo, ale i tak o połowę mniej niż jego starszy kolega, Ref 150. Tamten potrafił tak się rozgrzać muzyką, że do chłodzenia trzeba było zastosować wiatraki. W Ref 75 wiatraków nie ma, podobnie jak nie ma odczepów dla kolumn 16-omowych. Ale powiedzmy sobie szczerze – oba gadżety są większości użytkowników potrzebne jak rybie rower. 16-omowych kolumn współcześnie się nie produkuje. A jeśli nawet, to od wielkiego dzwonu i w ramach „szerokopasmowej” egzotyki, do której zasilania nowoczesny Audio Research byłby „zbyt normalny”.
Z podłączeniem 99,9 % kolumn nie będzie problemu. 4- i 8-omowe odczepy pozwalają dobrać parametry wyjścia końcówki mocy do aktualnie użytkowanych głośników.

Czytaj więcej...

Accuphase A-200

70-74 11 2012 0140. rocznicę urodzin Accuphase uczcił monoblokami A-200. To najnowsza propozycja wzmacniacza mocy do systemu referencyjnego, w skład którego wchodzą jeszcze dzielony odtwarzacz DP-900/DC-901 oraz przedwzmacniacz liniowy C-3800 (recenzja: „HFiM 9/2012”).

Budowa
Accuphase A-200 to duże rasowe monobloki. Każdy ma wielkość, stojącej niżej w hierarchii, stereofonicznej końcówki A-65 („HFiM 9/2012”). Przednią ściankę wykonano z grubego płata aluminium w firmowym złotym kolorze. Dużą część jej powierzchni zakrywa płytka z przydymionego akrylu, pod którą znalazły się wyświetlacze.
Czerwona matryca informuje o rzeczywistej mocy oddawanej przez monoblok. Poniżej znajduje się belka LED-ów wskazujących poziom sygnału w dB, przy czym 0 dB oznacza 100 W/8 Ω. Nad wskaźnikami widnieje podświetlane na zielono logo producenta. Po jego obu stronach umieszczono niewielkie czerwone diody informujące o ustawieniu wyświetlacza (czas wyświetlania mocy maksymalnej: 1 sekunda lub trwały) oraz wybranym rodzaju wejścia (RCA lub XLR).

Czytaj więcej...