HFM

artykulylista3

 

Nagrody roku 2017 - hi-end: kolumny cz2.

1543012017 001



Nagrody roku hi-end: kolumny - część 2

 

1543012017 021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Xavian Stella
test: 10/2016, cena: 15500 zł

wyroznienie2017

 

Roberto Barletta zbudował piękne kolumny.
Słoje drewna cieszą oko, a palcami wyczuwamy wręcz ich fakturę. Stelle zasługują w tym roku na tytuł „miss podłogówek”. Co nie mniej ważne – nie kosztują majątku. Wraz z urodą otrzymujemy szlachetne i delikatnie ocieplone brzmienie, które chyba nigdy się nie znudzi. Jest w nim też potencjał, głównie dotyczący prezentacji przestrzeni. Nie są to głośniki wyczynowe w kwestii dynamiki i przeznaczono je do niezbyt dużych pomieszczeń. Za to nie mają wygórowanych wymagań w stosunku do wzmacniaczy. Mimo to warto zainwestować w godnego partnera, nawet z jeszcze wyższej półki. Idealnym będzie, ujęta w tym zestawieniu, Norma Revo IPA-140. Razem stworzą duet wart dwa razy większych pieniędzy.

Przeczytaj cały test urządzenia





 

 

 

1543012017 020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Focal Sopra 3 test: 7-8/2016, cena: 79990 zł

wyroznienie2017

 

Focal należy do najbardziej innowacyjnych dużych producentów kolumn na świecie, a każda nowa technologia znajduje zastosowanie w kolejnych modelach. Nie inaczej jest z najnowszą linią Sopra. Kolumny z tej serii zajmują miejsce pomiędzy aspirującą do hi-endu Electrą a flagową Utopią. W pięknych obudowach zamknięto najbardziej zaawansowane rozwiązania, jakich nie ma nawet w Utopiach, m.in. skomplikowane kanały wentylacyjne czy specjalnie zaprojektowane dla tej serii przetworniki nisko-średniotonowe. Pod względem brzmieniowym Sopry są kwintesencją hi-endu. Wiernie odwzorowują warunki akustyczne pomieszczeń, w których dokonano nagrań, a ich największym atutem jest fenomenalny, wydaje się, że niczym nieskrępowany bas. Serią Sopra Francuzi wyrządzili sobie przy okazji krzywdę, bo po dłuższym kontakcie z tymi kolumnami maleje chęć poznania możliwości znacznie droższych Utopii.

Przeczytaj cały test urządzenia





 

 

1543012017 019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Graham LS 5/8 test: 9/2016, cena: 45000 zł

wyroznienie2017

 

LS 5/8 to monitor BBC w maksymalnym wydaniu. Ogromny, przytłaczający swoją posturą każdy pokój. Nieforemny (jak na dzisiejsze standardy), archaiczny – jakby ściągnięty ze strychu. Kiedy przyjrzymy się bliżej, docenimy staranność ręcznej roboty i dokładność montażu. Jeśli zechcemy, dostrzeżemy ponadczasowe piękno. To zależy od gustu. Natomiast brzmienie jest porywające. Możecie odkryć na nowo stare nagrania, odkurzyć płyty, które uznaliście za stracone i odwrotnie – odstawić na półkę te, które mieliście dotąd za wzorzec. Graham powie Wam prawdę i tylko prawdę. Obnaży błędy, ale też wyniesie na piedestał maestrię realizatorów. Monitory zaprojektowano do pracy w pełnym paśmie, więc bas jest wolny od ograniczeń. Do tego dochodzą krystalicznie przejrzysta średnica i bogactwo barw wydobyte z kopułek. Najważniejszą cechą jest czytelność. Pod tym względem potężny Graham znajdzie konkurencję tylko wśród najlepszych słuchawek.

Przeczytaj cały test urządzenia





 

 

 

1543012017 022

 

 

 

 

 

Wilson Audio Sabrina  test: 5/2016, cena: 81400 zł



1543012017 001

 

Kolumny Wilsona to przykład realizacji koncepcji, zgodnie z którą wszystkie modele grają tak samo, są jedynie przystosowane do innych warunków, w tym przypadku: wielkości pomieszczenia. Oczywiście, droższe powinny mieć większe możliwości dynamiczne i głębszy bas, ale czy tak jest do końca? Poprzednio w redakcji mieliśmy większe Sophie 3, które zrobiły na nas piorunujące wrażenie. Okazało się, że skromniejsze Sabriny zagrały niemal identycznie, jeszcze lepiej wpasowując się w kubaturę 25-metrowego pomieszczenia. Jeżeli macie podobny pokój i nieograniczone fundusze, możecie się cieszyć, że doświadczycie wrażeń, zarezerwowanych dla znacznie droższych Wilsonów: rozmachu, ogromnej przestrzeni, czytelności i oczywiście głębokiego basu. Sabrinom żaden repertuar nie sprawi kłopotu; poradzą sobie z każdym wyzwaniem. Jednocześnie dźwięk jest – chciałoby się powiedzieć – „oczywisty”. Daleki od przekombinowania, ale efektowny i emocjonalny. Bez wad? No, może jest jedna: trudno powiedzieć, że Sabriny są urodziwe i znikną z pokoju, ale Wilson zupełnie się tym nie przejmuje. Wzornictwo jest podporządkowane projektowi, a ten miał tylko jeden cel: brzmienie marzeń.

 

 

Przeczytaj cały test urządzenia

 

1543012017 023

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 NAGRODA SPECJALNA

 

 

 

 

 

 

 

 

Bauta
test: 12/2016,
cena: 565000 zł



1543012017 001

 

Kategoria „nagroda specjalna” zapowiada, właśnie, coś specjalnego. To swoiste Grand Prix minionego roku. Produkt, który wzbudził ogromne emocje, a u ludzi, którzy mieli okazję go posłuchać, wywołał żądzę posiadania. Niestety, zaspokoją ją nieliczni, bo Bauty kosztują tyle, co wygodne mieszkanie w Warszawie. A to nie koniec wydatków, ponieważ nie powinny pracować w nieprzygotowanym pokoju. Po prostu – szkoda ich. Urodziły się w adaptacji akustycznej i w niej powinny żyć. Pierwotnie przeznaczono je do studia masteringowego. Dopiero później, niejako przy okazji, okazało się, że spełniają wymagania hi-endu. Nie bójcie się przeszkód. Producent dostosuje Wasz pokój do specyficznych wymagań, ustawi i skalibruje kolumny. Jaki będzie dźwięk? Spektakularny. Tak brzmi prawdziwa, żywa muzyka. Od strony technicznej Bauty to maestria i brak jakichkolwiek kompromisów czy oszczędności. Wszystko w tych kolumnach jest najlepsze. A my jesteśmy dumni jeszcze z jednego: Bauty są polskie!