Serwis wykorzystuje pliki cookies

które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Korzystanie z serwisu Hi-Fi.com.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz. Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki.

Zrozumiałem

HFM

artykulylista3

 

Raidho XT-1

46 51 HIFI 2 16 004Duńska firma Raidho, jak wiele sobie podobnych, deklaruje bezkompromisowość w dążeniu do naturalnego dźwięku i chyba jak większość odżegnuje się od brzmienia technicznego. Czy jednak czymś się tu wyróżnia?  Czy własne rozwiązania zbliżyły ją do ideału?



Historia Raidho to po części historia znajomości Larsa Kristensena i Michaela Børresena. Poznali się, kiedy Lars był dystrybutorem Nordosta i właścicielem sklepu ze sprzętem hi-fi, a Michael – wiecznie niezadowolonym klientem, twierdzącym, że sam zrobiłby lepszy produkt. Ale takich niezobowiązujących znajomości jest mnóstwo…

Czytaj więcej...

Blumenhofer Acoustics Fun 17

28 33 HIFI 2 16 002
Wśród bawarskich pól i lasów, nieopodal Augsburga, powstają kolumny Blumenhofera. Smukłe Fun 17 idealnie wkomponują się w niezbyt przeładowane, nowoczesne wnętrze.


Manufaktura Thomasa Blumenhofera ma siedzibę w Parku Natury Augsburg Westliche Wälder. Kiedy zajrzałem do katalogu, stwierdziłem, że określenie „dyskretne wzornictwo” pasuje jedynie do dołu oferty. W górze dominują konstrukcje tubowe o wymyślnych kształtach. Ich naturalne okleiny sprawiają jednak, że wydają się lżejsze niż w rzeczywistości. Kto lubi obudowy z drewna, w towarzystwie zestawów z Bawarii od razu poczuje się dobrze.

Czytaj więcej...

MBL 101 E MKII - Nagroda roku 2016

image 518

Untitled-1

Wśród kolumn, które są marzeniem niemal każdego audiofila, można znaleźć Nautilusy Bowersa, Everesty JBL-a, największe Wilsony czy Focale. Wszystkie, poza astronomiczną ceną, odznaczają się niecodzienną formą oraz gabarytami, jednak nawet w kosmicznych Duevelach Sirius czy megatubach Avantgarde’a pracują głośniki dynamiczne. Testowane dziś MBL-e 101 E MKII różnią się od powyższych konstrukcji oraz wszystkich innych na świecie. Przy najbardziej ekstrawaganckich zestawach wyglądają jak rakieta kosmiczna przy siewniku, bo też prawdopodobnie pochodzą z innej planety.




Wszystko zaczęło się w latach 70. XX wieku. Wtedy to Wolfgang Meletzky, przyszły założyciel MBL-a, zauważył, że bez względu na klasę i cenę kolumn używanych w domowych systemach hi-fi panorama stereofoniczna różni się istotnie od tej z sal koncertowych. Na niekorzyść, niestety. Po skierowaniu głośników w stronę słuchacza dźwięk jest zogniskowany w polu o szerokości kilkudziesięciu centymetrów, a scena w niewielkim tylko stopniu odzwierciedla akustykę sali.

 

Czytaj więcej...

Krüger&Matz Passion 2.0

14 17 HIFI 2 16 001
Dobra nazwa to połowa sukcesu. Można firmę nazwać Cośtam Audio, Tech albo Electronic i zginąć w tłumie miliona podobnych. Można też nazwać Krüger&Matz i wyobraźnia od razu odpowiada bardziej dystyngowane towarzystwo.


Pomimo obcobrzmiącej nazwy Krüger&Matz ma czysto polskie pochodzenie. Jej założyciel, Zbigniew Leszek, przygodę z kapitalizmem zaczynał u progu lat 90. XX wieku, gdy rzucił pracę na państwowej posadce i wysłużonym maluchem zaczął przywozić z Czech układy scalone do telewizyjnych dekoderów PAL-SECAM. Wkrótce „kaszlaka” zamienił na ładę, co umocniło go w słuszności życiowego wyboru.


Czytaj więcej...

Sound Project Nina

mag1821012016 001
Jedyne skojarzenie, jakie miałam z hasłem „Nina” to Nina Ricci. Konkretnie jej perfumy „Nina” w cudownym różowym flakonie w kształcie jabłka. W internecie znalazłam tak opisujące je zdanie: „Ich romantyczne i swawolne nuty zwiodą Cię na pokuszenie!”.


Zapewne powyższe może się nie spotkać ze zrozumieniem, bo przecież miało być o kolumnach, ale skojarzenie okazało się nie aż tak irracjonalne, jak mogłoby się wydawać…



Czytaj więcej...

Spendor A6R - Wyróżnienie 2016

image 392

wyróżnienie

Spendor to symbol brytyjskiej tradycji hi-fi. Synonim dźwięku studyjnego. Kojarzony z monitorami, z których każdy buduje oddzielną legendę. I pomimo prestiżu marki oferujący produkty, które nie szokują wysoką ceną. Bo przecież muzyka ma być dla ludzi.



Ciekawą cechą katalogu Spendora jest jego specyficzny podział. Zazwyczaj producenci projektują kilka linii, które reprezentują różne półki cenowe. Spendor aktualnie wydzielił trzy serie, które w cenniku układają się mniej więcej równoległe, natomiast różnią się charakterem, przeznaczeniem i wzornictwem.

 

Czytaj więcej...