Serwis wykorzystuje pliki cookies

które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Korzystanie z serwisu Hi-Fi.com.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz. Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki.

Zrozumiałem

HFM

artykulylista3

 

Zwykły kabel

47-57 01 2014 ZwyklyKabelPod pojęciem „zwykłych kabli HDMI” kryją się najtańsze chińskie druciki oferowane przez supermarkety i sieciowe sklepy z elektroniką. Występują pod zupełnie przypadkowymi nazwami. Na opakowaniach brak jakichkolwiek informacji na temat budowy czy impedancji, za to klienta mamią tombakowe wtyczki i jaskrawo podkreślane symbole najnowocześniejszych standardów z 4K na czele.

Przy odrobinie szczęścia tego typu kabelki znajdziemy w pudełkach z odtwarzaczami płyt DVD i Blu-ray, produkowanymi przez dalekowschodnich gigantów elektroniki.



Czytaj więcej...

Bitwa o bity, czyli wściekłem się.

47-57 01 2014 01Od dobrych kilku lat wśród tzw. znawców kina domowego pokutuje opinia, że nie ma sensu wydawać kroci na kable HDMI. Bit to bit i albo jest, albo go nie ma. Innymi słowy: skoro coś zostało wysłane, to musi dojść w identycznej postaci.


Pół biedy, jeśli powyższe „rewelacje” padają u cioci na imieninach z ust domorosłych autorytetów. W końcu mamy demokrację i każdy ma prawo do głoszenia dowolnych głupot. Jeśli natomiast stoją za nimi „eksperci” z czasopism branżowych, to sprawa staje się poważniejsza.
Oto fragment artykułu sprzed dwóch lat, zaczerpnięty z poczytnego czasopisma poświęconego kinu domowemu:
„Koszmarnie drogie kable HDMI w wyświetlanej jakości obrazu niczym nie różnią się od tanich kabli HDMI za parę zł. Cała reszta to marketingowy „lans”. Dlaczego więc ludzie uważają, że droższe kable są lepsze? To pozostałości po starych analogowych czasach, kiedy faktycznie tak było. (…) Jeżeli z kablem jest coś nie tak, to w ogóle nie wyświetli on obrazu. W każdym innym przypadku obraz będzie taki sam.


Czytaj więcej...

Tara Labs Air Reference Series 1

60-66 11 2013 01Air Reference to jedna z najświeższych propozycji Tary Labs. Amerykańska wytwórnia, kojarzona głównie z okablowaniem klasy wyższej i serią Extreme, opracowała model mający oferować liczne zalety najlepszych konstrukcji w bardziej strawnej ceni



Serię Air Reference tworzą aktualnie dwa modele – głośnikowy i łączówka – oznaczone wspólnym symbolem RS-1. Co prawda, co jakiś czas pojawia się wzmianka o planowanym niższym RS-2, ale do dziś nie został on wdrożony do produkcji. Nie jest także znana oficjalna data jego premiery.

Czytaj więcej...

Acrolink 6N-S3000 / Acrolink 7N-A2400 III (2)

56-58 10 2013 01m

Acrolink to znany w Polsce japoński producent kabli. Swą ofertę kieruje do klientów średnio i bardzo wymagających. W katalogu nie znajdziemy propozycji budżetowych. Najtańsza łączówka w aktualnym cenniku polskiego dystrybutora kosztuje 1200 zł; najdroższa – blisko 30 tys. zł.

 

Oszczędniejsi mogą się zainteresować kilkoma modelami kabli głośnikowych sprzedawanych ze szpuli (ceny od 99 do 470 zł za metr), bo najtańszy konfekcjonowany to już wydatek 6500 zł za dwumetrową parę.
Katalog Acrolinka nie jest zbyt przejrzysty. Lista bieżących produktów wymienionych na angielskiej witrynie producenta nie pokrywa się z jej zawartością japońską. Można by to uznać za specyficzną politykę dzielenia oferty na dwa rynki, ale cennik polskiego dystrybutora jest mieszanką obu katalogów. Skomplikowane nazwy kabli potęgują zamieszanie. Dojście do tego, które produkty tworzą konkretną serię jest niemożliwe.
Ofertę można logicznie podzielić tylko według grup czystości miedzi (6N i 7N) z flagową linią Mexcel, choć i w niej wyróżniamy kilka poziomów.

 

 

Czytaj więcej...

Albedo Versus

54-55 10 2013 01m

Założyciel Albedo nie jest saksofonistą ani szalonym biotechnologiem, lecz złotnikiem.

 

Kabli nie przetapia jednak ze srebrnych pierścionków, choć to właśnie ten metal jest przewodnikiem we wszystkich modelach. Na przestrzeni lat w siedzibie firmy powstało prawdziwe laboratorium do kompleksowego wytapiania i obróbki srebra. Kable stopniowo ewoluują, a impulsem do wprowadzania zmian jest zazwyczaj pojawienie się nowych materiałów lub maszyn, których zadaniem jest na przykład obróbka powierzchni wtyków widełkowych albo walcowanie srebra na coraz cieńsze taśmy z określoną prędkością.
Versus pojawił się w katalogu kilka lat temu jako flagowy przewód głośnikowy. Na łączówkę trzeba było trochę poczekać. Miała być modelem docelowym, ale po jakimś czasie pojawiły się nowe pomysły i możliwości.


Tak narodził się Metamorphosis – jeszcze bardziej hardcore’owy projekt dla hi-endowców. W tym momencie zaczęto też zmieniać pozostałe modele, i to hurtowo. Producentowi udało się zmniejszyć pojemność kabli przy zachowaniu pozostałych parametrów i walorów brzmieniowych. Nowe modele były wyraźnie cieńsze, lżejsze, jakby odchudzone. Teraz podobnym operacjom poddano Versusy.

Czytaj więcej...

KBL Sound Red Eye

53 10 2013 01m

KBL Sound zajmuje się głównie produkcją audiofilskich kabli. Równie ważną sferą działalności firmy jest tuning sprzętu hi-fi, przy czym preferowane są starsze urządzenia, takie jak lampowe wzmacniacze firmy Leak. Po modyfikacjach w KBL Sound wyglądają naprawdę apetycznie.

 

W katalogu znajdują się także absorbery drgań i bezkompromisowa listwa sieciowa, której obudowa powstaje w trakcie wielogodzinnej obróbki na maszynach CNC litego bloku duraluminium. W efekcie otrzymuje się komorę o bardzo grubych ściankach – nawet do 35 mm. Listwa kosztuje 7990 zł i to pomimo tego, że nie ma żadnych zabezpieczeń na wypadek niespodzianek z gniazdka.
Z kablami sytuacja wygląda podobnie – startujemy z poziomu 1490 zł za metrową łączówkę Spectre i 1500 zł za 2,5-metrową parę przewodów głośnikowych z tej samej serii. Opisywany dzisiaj komplet to szczytowa linia Red Eye, w której metrowy interkonekt kosztuje 6150 zł, a 2-m para kabli głośnikowych – 5600 zł.

 

Czytaj więcej...