Serwis wykorzystuje pliki cookies

które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Korzystanie z serwisu Hi-Fi.com.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz. Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki.

Zrozumiałem

HFM

artykulylista3

 

Acoustic Signature Triple X

5055 2015 06 01

W katalogu Acoustic Signature pojawiło się kilka nowości. Jedną z nich jest gramofon Triple X. Przyglądam się jego zwalistej posturze i podejrzewam, że firma celowo prowokuje, używając mylących nazw; tym razem wzbudza skojarzenia cyberpunkowo-erotyczne.

To ja również sprowokuję… tytułem recenzji.


Czytaj więcej...

Audio Note IQ3

image 397iq3
O ile wkładki z ruchomą cewką cieszą się szacunkiem i są obdarzane komplementami, o tyle te z ruchomym magnesem po prostu są. Towarzyszą nam dzielnie od czasów, gdy kupiliśmy pierwszy prawdziwy gramofon, zwykle Unitrę Bernard albo coś koło tego. Przywykło się traktować MM-ki jak coś, co stanowi wstęp do dorosłego świata hi-fi. Jako rodzaj młodszych braciszków MC, którzy może kiedyś urosną, ale na razie nie warto traktować ich poważnie, a zwłaszcza inwestować zbyt wiele pieniędzy. Z tego przekonania bierze się kariera np. zleżałych wkładek z serii Mf-100 czy też skłonność do kupowania możliwie najtańszych MM-ek masowych producentów.


No bo po co wydawać, skoro to tylko MM? Przy takim podejściu trudno się dziwić, że informacja o cenach wkładek Audio Note, Music Maker czy niektórych konstrukcji typu Moving Iron budzi autentyczną grozę. No bo jak to?

Czytaj więcej...

Fonica F-601

image-383
Fonica to marka znana na polskim firmamencie. Ja miałem Fonikę, Państwo mieliście Fonikę. Każdy, kto miał gramofon, miał Fonikę. Dzisiaj, z perspektywy czasu, można powiedzieć, że wybór był ograniczony, ale wtedy, gdy wreszcie położyłem ręce na moim gramofonie, nabytym za straszne pieniądze i wyposażonym we wkładkę Mf-101, czułem, że to najlepszy sprzęt na świecie. Ale koniec z nostalgią. Oto mam przed sobą urządzenie nowej Foniki. I powiem wam, że jest to najładniejszy gramofon tej firmy, jaki zdarzyło mi się widzieć.


Maszyna przychodzi do nabywcy w dobrze wykonanym, dopasowanym do konkretnego modelu pudle ze sklejki. Jest częściowo rozmontowana i spoczywa w gniazdach wyciętych w piance poliuretanowej.

Czytaj więcej...

Funk Little Super Deck

image-470Little Super Deck, mimo że jest drugim od dołu modelem w ofercie brytyjskiej firmy Funk, zaskakuje innowacyjnym podejściem do konstrukcji oraz rozwiązaniami niespotykanymi w gramofonach tej klasy.

Za projektem stoi Arthur Khoubessarian, wcześniej prowadzący Pink Triangle. LSD zyskuje dzięki niemu zacne referencje.

Czytaj więcej...

My Sonic Lab Signature Gold

hfm11 8001My Sonic Lab to jedna z wielu niszowych manufaktur działających w Kraju Kwitnącej Wiśni. Czy o firmie założonej w 2003 roku można powiedzieć legendarna? Okazuje się, że tak. W nazwie My Sonic Lab zawarte są inicjały właściciela – Yoshio Matsudairy.

Yoshio Matsudaira rozpoczął karierę w 1959 roku, w Tokyo Sound Co, gdzie zajmował się projektowaniem wkładek i ramion gramofonowych na potrzeby Japanese National Broadcast Co.

Czytaj więcej...

ZYX Omega Premium Diamond

xyz hfm072014001Nazwa ZYX nieprzypadkowo kojarzy się z oznaczeniami osi trójwymiarowego wykresu. Ba, ściśle odpowiada wyznawanej od blisko 30 lat filozofii japońskiej firmy. Opisuje trzy aspekty naturalnego dźwięku: czas (Z), amplitudę (Y) i częstotliwość (X).

Litera Z, umieszczona na pierwszym miejscu, symbolizuje istotę dźwięku analogowego. W naturze i w muzyce czas płynie nieprzerwanie. Zgodnie z takim podejściem dźwięk rejestrowany i odtwarzany cyfrowo, pocięty na drobniutkie fragmenty, traci naturalny charakter. Jego oś czasu jest przerywana częstotliwością próbkowania. Jak szybkie by ono nie było i tak nie zachowa ciągłości analogu.

Czytaj więcej...