Serwis wykorzystuje pliki cookies

które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Korzystanie z serwisu Hi-Fi.com.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz. Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki.

Zrozumiałem

HFM

artykulylista3

 

Audio-Technica AT120E + AT440MLa + AT-OC9ML/II

37-41 10 2009 01Katalog Audio-Techniki zawiera bogaty wybór sprzętu profesjonalnego oraz stosunkowo niewiele urządzeń do użytku domowego. Wśród tych ostatnich znajdziemy sześć modeli wkładek.

Porównując ich liczbę z ofertą chociażby Ortofona czy Grado, można odnieść wrażenie, że Japończycy traktują technikę analogową jako poboczny nurt swej działalności. Okazuje się jednak, że miłośnik winylu znajdzie tu przetwornik odpowiedni dla siebie i swojego budżetu. Doświadczenie, rzetelne projektowanie i precyzyjne wykonanie owocują niezbyt rozbudowaną, za to przemyślaną ofertą. Audio-Technica stawia nie na ilość, ale przede wszystkim na jakość, także brzmienia.

Czytaj więcej...

Pro-Ject RPM 10.1 Evo

Mag 12-15 12 2009 01To moje drugie spotkanie z gramofonem RPM 10. Poprzednio był to flagowiec w pierwszej wersji, który zrobił na mnie wyjątkowo dobre wrażenie. Uznałem go za pierwszy zamach Pro-Jecta na segment hi-endu.

Teraz zaszły zmiany. „Dziesiątkę” zdetronizował ogromny X-Tension, należący do Classic Line. Recenzowany dziś model pozostał natomiast najwyższym w linii RPM i dorobił się oznaczenia 10.1 Evo. Za nową nazwą kryją się istotne zmiany.

Czytaj więcej...

Audio-Technica AT-PL120

61-64 05 2010 01Audio-Technica funkcjonuje w audiofilskiej świadomości jako wytwórnia słuchawek i wkładek gramofonowych. Mało kto pamięta, że od ponad 40 lat japońska firma buduje także gramofony.

Budowa
Gramofon AT-PL120 zaprojektowano bardzo współcześnie i utylitarnie. Audio-Technica, jako producent ukierunkowany na rynek profesjonalny, proponuje konstrukcję przewidzianą głównie dla pracujących w ciemnościach sal klubowych... didżejów.

Czytaj więcej...

Air Tight PC-3

Mag 12-15 09 2010 01Air Tight to kolokwialne angielskie określenie czegoś kompletnego, doskonałego "nie do ruszenia". To znakomity pomysł na nazwę firmy, pod jednym wszakże warunkiem - jej produkty muszą być najwyższej klasy.

Nie wiem, jak było z panem Atsushi Miurą – czy najpierw zbudował swoje wzmacniacze, a później znalazł dla nich odpowiednią markę, czy może odwrotnie. Faktem jest, że dziś Air Tight to jedna z renomowanych japońskich marek, wymieniana jednym tchem z Kondo czy Shindo.
Air Tight specjalizuje się w produkcji wzmacniaczy, ale oferuje także preampy liniowe, gramofonowe oraz wkładki.

Czytaj więcej...

Systemdek 3D

Mag 08-11 09 2010 01Systemdek to znana brytyjska marka. stworzona przez Petera Dunlopa w latach 70. Przez wiele lat, również po zaprzestaniu produkcji, jej gramofony pozostawały popularne wśród fanów analogu, zwłaszcza tych, którzy chcieli mieć klasyczny napęd o miękkim zawieszeniu za cenę niższą niż u utytułowanej konkurencji. Do dzisiaj model IIX jest chętnie kupowany z drugiej ręki, a jego bezpośredni potomek Audio Note TT1 pozostaje w ofercie Audio Note UK. Świadczy to o długowieczności urządzenia, którego potencjał konstrukcyjny wystarczył na ponad 30 lat funkcjonowania.

W 2009 roku synowie Petera Dunlopa, Derek i Ramsey (założyciele firmy ART Acoustic Reproduction Technology), zaprezentowali prototyp zupełnie nowego gramofonu pod marką Systemdek. Pozostając wiernymi podstawowej zasadzie konstrukcyjnej, jaką było miękkie, sprężynowe zawieszenie talerza i ramienia na subchassis, opracowali nowoczesny napęd, w którym wykorzystali współczesną wiedzę i materiały.

Czytaj więcej...

EAT Forte S

Mag 12-15 12 2010 01EAT to lampy elektronowe. Tak przynajmniej przez lata sądziłem. Triody tej firmy pracują z powodzeniem w stopniu wyjściowym mojego odtwarzacza CD, lampy mocy kupują za ciężkie pieniądze właściciele wzmacniaczy. Jednak coś się stało; może zadziałała bliskość geograficzna, a może fluidy.

Tak czy inaczej, w pewnym momencie nastąpiło zbliżenie między EAT a Pro-Jectem. W jego wyniku pojawiły się dwa ambitne gramofony, z których mniejszy (80 kg ze skrzynią) trafił do naszej redakcji.

Czytaj więcej...