Serwis wykorzystuje pliki cookies

które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Korzystanie z serwisu Hi-Fi.com.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz. Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki.

Zrozumiałem

HFM

artykulylista3

 

Cambridge Audio Azur 751R

36-38 07 2013 01Cambridge Audio powstało w 1968 roku. Firma szybko wpisała się w kanon brytyjskiego hi-fi. Z taką nazwą nie było jej trudno podbić serca i portfele niezbyt majętnych audiofilów.

Wprawdzie już kilka lat temu produkcję CA ulokowano za Wielkim Murem, ale na szczęście dział konstrukcyjny pozostał w Anglii.

Czytaj więcej...

Yamaha RX-A2020 Aventage

14-16 01 2013 01Yamaha produkuje bardzo dobre instrumenty muzyczne i niezgorsze urządzenia stereo, ale najczęściej jest kojarzona z kinem domowym. Zasłużenie. Przeglądając aktualny katalog, doliczyłem się aż 12 amplitunerów AV, a są w nim jeszcze odtwarzacze Blu-ray i projektory dźwięku przestrzennego.

Na podstawie pobieżnego przeglądu oferty można odnieść wrażenie, że amplitunery różną się między sobą jedynie oznaczeniem i ceną, dysponując zbliżonym wyposażeniem i funkcjonalnością. Nie uszło to zapewne uwagi szefów Yamahy, bowiem kilka lat temu firma opracowała serię Aventage, wizualnie i konstrukcyjnie nawiązującą do audiofilskich tradycji firmy. Obecnie na rynek wchodzi jej druga odsłona, zaś testowany model RX-A2020 zajmuje pozycję wicelidera.

Czytaj więcej...

Arcam AVR600

26-31 11 2012 01Nie ma chyba na Ziemi mężczyzny, który nie słyszałby o Porsche 911. Powstała w 1963 roku konstrukcja jest produkowana do dziś, choć przez blisko pół wieku poddawano ją licznym modyfikacjom.

Pierwsze egzemplarze dysponowały mocą 130 koni wyciskanych z 2-litrowego silnika, natomiast wersja Turbo S z 2012 roku ma 3800 cm sześciennych pojemności i 530 koni. Od swego praszczura różni się niemal wszystkim, jednak posiadacze obu aut będą mieli rację mówiąc, że jeżdżą „dziewięćsetjedenastką”. W świecie amplitunerów AV takim Porsche 911 jest AVR600.

Czytaj więcej...

Arcam FMJ AVR360

26-29 09 2012 01Arcama nie bez powodu zalicza się do współtwórców brytyjskiego hi-fi. Wprawdzie jako jeden z pierwszych nawiązał romans z kinem domowym, a obecnie produkuje głównie w Chinach, ale audiofilska renoma pozostała.

Dlatego bez zbytnich ceregieli firma może się cenić na poziomie, do którego japońscy giganci elektroniki zbliżają się rzadko. Najnowszy wielokanałowy AVR360 jest tego doskonałą ilustracją.
Choć to najniższy spośród amplitunerów AV, decydenci z Waterbeach zawinszowali sobie za niego cenę zbliżoną do flagowych modeli dalekowschodniej konkurencji. Kierowany wrodzoną nieufnością zastawiam się jednak, czy aby szefowie Arcama nie odcinają kuponów od chwalebnej przeszłości?

Czytaj więcej...

Marantz SR7005

28-31 10 2010 01Kiedy się dowiedziałem, że przyjdzie mi przetestować nowego flagowca Marantza, spodziewałem się kolejnej kobyły najeżonej manipulatorami. Zdziwiłem się, gdy uwolniwszy przesyłkę z pudeł i styropianów, zobaczyłem potężny wzmacniacz stereo z serii Premium. Tylko tylna ścianka wyglądała inaczej.

Budowa
Powiedzieć, że SR7005 wygląda okazale, to jak nazwać maybacha niezłą furą. Okręt flagowy Marantza jest majestatyczny, wielki, a przy tym elegancki.

Czytaj więcej...

Yamaha RX-V667

20-22 10 2010 01Niedawno Yamaha odświeżyła ofertę amplitunerów i, według notorycznych sceptyków, jedyna zmiana, jaką dało się zauważyć gołym okiem, dotyczy koloru wyświetlaczy. Po włączeniu urządzenia, zamiast tradycyjnego bursztynu, ujrzymy banalne bladoniebieskie literki, upodabniające amplituner spod znaku trzech kamertonów do konkurentów. Na szczęście inwencja ekipy badawczo-rozwojowej na tym się nie wyczerpała.

 

Budowa
Zmiany zaszły także w stylistyce przednich paneli. Fronty zostały podzielone na dwie części, z których górną szczelnie zasłania plaster ciemnego akrylu. W jego obrębie, prócz wyświetlacza, znalazło się kilka przycisków, główny włącznik sieciowy, przycisk aktywujący tryb „Pure Direct” oraz gniazdko do podłączenia mikrofonu kalibracyjnego. Dolną część przedniej ścianki wykonano z plastiku przypominającego szczotkowane aluminium. Jedyne pokrętło na froncie to potencjometr głośności. Na lewo od niego ulokowano m.in. złocone gniazdo słuchawkowe, selektor źródeł oraz cztery duże przyciski opisane jako „Scene”. Dają one bezpośredni dostęp do najczęściej wybieranych źródeł. I o ile front RX-V667 można nazwać ascetycznym, to z tyłu panuje rozpasanie.

Czytaj więcej...