Na jesienne wieczory - Philips

06-07 10 2009 01Pod koniec września Philips zorganizował w Warszawie konferencję prasową. Prezentował na niej najciekawsze nowości, które niebawem pojawią się w sklepach.

Przeważnie po opuszczeniu podobnego spotkania myślę: znów pokazano dokładnie to, czego można się było spodziewać. Nowe telewizory są tańsze, mają lepsze parametry, są bardziej ekologiczne itd. Tym razem było inaczej. Philips stawia na wysoką jakość. Zestawy stereo z lampowymi przedwzmacniaczami, telewizor o proporcjach 21:9, kolumny do kina domowego o łącznej masie 120 kg, odtwarzacz Blu-ray w obudowie z 3-mm szczotkowanego aluminium – to tylko kilka produktów, które pokazują, że holenderski koncern mierzy wysoko. Ogólny przekaz można zawrzeć w zdaniu: za produkty najwyższej jakości zawsze trzeba zapłacić, ale warto sięgnąć głębiej do portfela, żeby długo cieszyć się z zakupu.
Nie spodziewałem się równie bezkompromisowego podejścia po jednym z największych producentów elektroniki. A jednak.

LED
Philips kontynuuje prace nad podświetleniem LED w telewizorach LCD. Efekt to coraz gęstszy podział na segmenty podświetlające matrycę. Panel jest podzielony na większą liczbę prostokątów podświetlanych diodami. Podobnie zresztą się dzieje w kolejnych odsłonach systemu Ambilight – kiedyś telewizory wyposażone w to rozwiązanie miały diody tylko po bokach, podzielone na dwa obszary – górny i dolny. Teraz wszystko zmierza ku temu, żeby właściwie każda dioda była autonomiczna i mogła rzucać na ścianę inny kolor. Początkowo nie byłem przekonany do tego systemu i uważałem go za zbędny gadżet. Ale badania wykazują, że z włączonym podświetleniem ludzki wzrok mniej się męczy. Myślę, że ma to sens przede wszystkim, kiedy oglądamy filmy wieczorem i różnica jasności pomiędzy ekranem a ciemnym otoczeniem rośnie. Kolorowe światło rzucane na ścianę sprawia, że przejście staje się płynne, o czym można się było przekonać na krótkim seansie w zaciemnionym pomieszczeniu.
W odbiornikach linii 9700, wyposażonych w system LED Pro, pracuje ponad 1000 diod. Podświetlają obszary o dużej jasności i przygasają w ciemnych, co przekłada się na znakomity kontrast i oszczędza energię. Telewizory serii 9700 będą dostępne z przekątnymi 40, 46 i 52 cali. Ceny, odpowiednio: 10499, 13999 i 15999 zł.

06-07 10 2009 02

Cinema 21:9
Największy z prezentowanych telewizorów powstał z myślą o kinomanach. Cinema 21:9 jest pierwszym na świecie odbiornikiem LCD o kinowych proporcjach obrazu. Ekran o rozdzielczości 2560x1080 pikseli ma przekątną 56 cali. Jak przystało na model flagowy, znajdziemy tu wszystkie firmowe rozwiązania i to w najbardziej zaawansowanych odmianach: podświetlenie Ambilight Spectra 3, Perfect Pixel HD i Perfect Natural Motion, 200 Hz. Czas reakcji matrycy producent określa na 1 ms. Do tego Net TV, Wi-Fi i łącze DLNA. Co tu dużo mówić – jeżeli lubicie filmowe wieczory w domu, to jest obecnie jedna z najlepszych propozycji na rynku. Jedyny mankament to cena – 19999 zł.

Blu-ray
Flagowy Blu-ray BDP9500 ma oferować wspaniały obraz dzięki nowemu procesorowi Qdeo. Eliminuje on zakłócenia wizji bez pogorszenia ostrości, nadaje obrazowi głębię i poprawia kolory. Dźwiękiem zajmują się przetworniki c/a Burr-Browna. Wszystko to w eleganckiej obudowie z 3-mm aluminium. Jeśli nie dysponujecie nieograniczonym budżetem, dobra wiadomość jest taka, że podobny model BDP7500 również ma aluminiową obudowę i, podobnie jak topowy BDP9500, oferuje możliwość wyboru formatu 21:9, 16:9 lub 4:3.

06-07 10 2009 04     06-07 10 2009 05

Dźwięk do kina
Najbardziej bezkompromisowym z prezentowanych zestawów do kina domowego był HTR9900. To po prostu komplet porządnych, dużych kolumn, przy których małe głośniki na wąskich stojakach wyglądają jak zabawki. Zestaw składa się z czterech podłogówek, dwóch monitorów, głośnika centralnego i subwoofera. Całość obsługuje dopasowany wzorniczo amplituner AV.
Jeżeli jednak ktoś nie ma ochoty zagracać salonu dużymi skrzyniami, może skorzystać z prostszych rozwiązań, jak choćby zestaw HTS6520 z dwoma głoś-nikami i subwooferem.
Dla minimalistów przygotowano nowe systemy o nazwie Soundbar – jednoczęściowe głośniki, przeznaczone do wieszania na ścianie, pod telewizorem. Dzięki technologii Ambisound symulują dźwięk przestrzenny. Szczególnie godny uwagi jest zestaw HTS8160B wyposażony w odtwarzacz Blu-ray i stację dokującą iPoda. Cena: 5999 zł.

Stereo
Dla zwolenników tradycyjnego stereo przygotowano serię Heritage: trzy wieże z lampowymi przedwzmacniaczami. Muzykę można odtwarzać z płyt CD, CD-R. CD-RW, MP3-CD i WMA-CD lub za pośrednictwem trybu USB Direct. Modele MCM772, MCM906 i MCM909 kosztują, odpowiednio: 1499 zł, 2099 zł i 2899 zł.

Autor: Tomasz Karasiński
Źródło: HFiM 10/2009

Pobierz ten artykuł jako PDF