Serwis wykorzystuje pliki cookies

które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Korzystanie z serwisu Hi-Fi.com.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz. Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki.

Zrozumiałem

HFM

artykulyskrot3

The Tallest Man On Earth - There’s No Leaving Now

102-103 11 2012 TheTallestManOfEarth

Dead Oceans 2012

Interpretacja: k4
Realizacja: k3

The Tallest Man on Earth to artystyczny pseudonim szwedzkiego wokalisty i gitarzysty Kristiana Matssona. Podpisał się nim na trzech swoich płytach, w tym na ostatniej – „There’s No Leaving Now”.
Nowy materiał z pewnością zainteresuje fanów folkowo-rockowej muzyki, która odnosiła największe sukcesy na przełomie lat 60. i 70. ubiegłego wieku. Jeśli miałbym wskazać artystę, do którego twórczość, a jeszcze bardziej maniera wykonawcza Matssona jest najbardziej zbliżona, to najszybciej przychodzi mi na myśl Jim Croce (pamiętany zwłaszcza za „muppetowy” przebój „Time in a Bottle”).
Najwyższy człowiek na świecie śpiewa własne kompozycje, akompaniując sobie na gitarze akustycznej. Utwory rejestruje na domowym sprzęcie, więc nie błyszczą audiofilską realizacją. Ale to nie przeszkadza w ich odbiorze. Słuchając nowej płyty można się zadumać, a „Bright Lanterns” to nagranie wyjątkowe. Należy do takich, do których chętnie będzie się wracać. Jak do „Sounds of Silence” Simona i Garfunkela czy „She Loves the Jerk” Johna Hiatta. Kompozycje szwedzkiego muzyka chyba nie uzyskają aż takiej popularności jak wymienione hity jego słynnych kolegów, ale nabywcy „There’s No Leaving Now” nie będą tym albumem zawiedzeni.

Autor: Grzegorz Walenda
Źródło: HFiM 11/2012

Pobierz ten artykuł jako PDF