Serwis wykorzystuje pliki cookies

które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Korzystanie z serwisu Hi-Fi.com.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz. Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki.

Zrozumiałem

HFM

artykulyskrot3

Allison Moorer - Mockingbird

110-111 07-08 2009 AllisonMoorer

New Line Records 2008

Interpretacja: k4
Realizacja: k4

Ktoś mógłby powiedzieć, że w Ameryce podobne piosenkarki pracują w co drugim barze. I jest w tym trochę racji, chociaż nie do końca. Bo żeby tak jak Moorer interpretować przeboje gwiazd, potrzeba czegoś więcej niż tylko „barowego” talentu.
Po raz pierwszy usłyszałem Allison w telewizyjnym programie Jaya Leno. Potem długo szukałem w naszych sklepach płyty, jednak bez efektu. Było to kilka lat temu i nie sądzę, aby od tego czasu sytuacja się zmieniła. Moorer prawdopodobnie pozostanie jeszcze jedną utalentowaną wykonawczynią zza Atlantyku, której głos mają szansę usłyszeć tylko stali klienci sklepów internetowych. Ale skoro można tam kupić jej płyty, to nie ma problemu. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby ocenić możliwości interpretacyjne Allison, a zwłaszcza zapoznać się z jej podejściem do hitów Joni Mitchell („Both Sides Now”), Jessi Colter („I’m Looking For Blue Eyes”) czy Niny Simone („Sugar In My Bowl”). Jest wreszcie jedna jej własna kompozycja („Mockingbird”), która potwierdza, że Moorer mogłaby swobodnie stworzyć cały repertuar na udany album, ale widocznie po prostu wolała pośpiewać sobie piosenki innych. W końcu jest gwiazdą.
Obok niej znajdziemy tu znane naz-wiska, że wymienię Steve’a Earle’a i Buddy Millera. Doborowa obsada i ładna muzyka.

Autor: Grzegorz Walenda
Źródło: HFiM 7-8/2009

Pobierz ten artykuł jako PDF