Serwis wykorzystuje pliki cookies

które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Korzystanie z serwisu Hi-Fi.com.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz. Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki.

Zrozumiałem

HFM

artykulyskrot3

Tara Labs Prime M1

23-33 07-08 2010 TaraLabsPrimeM1Prime M1 i M2 zastępują w katalogu model Reference. Nie sposób jednak pominąć faktu, że oba są od niego droższe. Stara seria RSC składała się z trzech modeli: Axiom, Prime Gen.2 i Reference Gen.2.

O ile mnie pamięć nie myli, ten ostatni kosztował około 1400 zł/m. Metrowy odcinek Prime M1 kosztuje już 2240 zł. Wersja XLR jest o 270 zł droższa, a jeśli zdecydujemy się na wtyki RCA i długość 0,6 m, zapłacimy 2020 zł. Z zewnątrz Prime M2 i Prime M1 wyglądają niemal identycznie. Kolor zewnętrznego oplotu droższej łączówki wpada bardziej w złoto,

natomiast tańsza jest szaro-srebrna. Wtyki są złocone, zakręcane i bardzo wygodne. Polski dystrybutor nakleja na kablach plomby. Jako że kable Tary należą do często podrabianych, hologram zaświadcza, że dany przewód pochodzi z autoryzowanej sieci dilerskiej, a nie od Chińczyka aktywnego na Audiogonie. Jeśli chodzi o wewnętrzną budowę, to w Prime M1 przewodnikami są prawdopodobnie prostokątne druciki z miedzi SA-OF8N. Obstawiam też, że umieszczono je w rurkach z PTFE wypełnionych powietrzem.

Brzmienie
Czego byśmy w środku nie znaleźli, brzmienie jest bardzo dobre. Dźwięk jest szybki, zdecydowany i nasycony szczegółami. Znajdziemy je nie tylko w zakresie wysokich tonów. Jeśli wcześniej używaliście mało przejrzystej łączówki, możecie usłyszeć nowe zjawiska także w średnich i niskich rejestrach. Bas znakomicie łączy szybkość z głębią. Przestrzeni także nie sposób niczego zarzucić. Jedyne, na co można pomarudzić, to lekkie osuszenie barwy w całym paśmie. Nie jest to jednak wielki mankament.

23-33 07-08 2010 TaraLabsPrimeM1 T

Autor: Tomasz Karasiński
Źródło: HFiM 7-8/2010

Pobierz ten artykuł jako PDF