Serwis wykorzystuje pliki cookies

które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Korzystanie z serwisu Hi-Fi.com.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz. Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki.

Zrozumiałem

HFM

artykulyskrot3

Cup of Time Plays Namysłowski

namyslo

 

Muzyka: k4
Realizacja: k2

Zbigniew Namysłowski należy do najbardziej oryginalnych i płodnych twórców w historii polskiego jazzu – „Siódmawka” czy „Kujaviak Goes Funky” to prawdziwe perełki. Niestety, nikt poza autorem i (w odległej przeszłości) Michałem Urbaniakiem nie wykonuje tych utworów. Jedynym stale granym kompozytorem pozostaje Komeda. Kwartet Cup of Time postanowił zmienić tę sytuację i wziął na warsztat osiem kompozycji Namysłowskiego, inspirowanych polskim folklorem i tańcami. Repertuar projektu został poszerzony o śląskie melodie ludowe, „Kujawiaka” Grażyny Bacewicz i utwory członków zespołu. Powstał cykl zupełnie nowych kompozycji o lekkim, etnicznym charakterze i bogatej kolorystyce. Wśród członków Cup of Time wyróżnia się lider – Ryszard Borowski. Jego flet dominuje w zespole – wnosi klasyczną elegancję i jazzowy nerw. Bardzo dobrze spisują się: wiolonczelista Krzysztof Lenczowski (grający na co dzień w jazzującym Atom String Quartet), akordeonista Rafał Grząka oraz skrzypaczka Agnieszka Cypryk. Oryginalnym pomysłem okazało się zaproszenie do nagrań samego Namysłowskiego. Artysta jednak pojawia się tylko w tych utworach, które akurat nie wyszły spod jego pióra. Uwagę zwraca zwłaszcza jego wstęp i improwizacja w „Kujawiaku” Bacewicz. Świetny album. Muzyka adresowana do fanów jazzu, klasyki i folku.

Autor: Bogdan Chmura
Źródło: HFiM 09/2014

Pobierz ten artykuł jako PDF