Serwis wykorzystuje pliki cookies

które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Korzystanie z serwisu Hi-Fi.com.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz. Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki.

Zrozumiałem

HFM

artykulyskrot3

Jazz Jamboree ‘62 volume 02 - Polish Radio Jazz Archives 06

78-80 02 2014 JazzJamboree

Polskie Radio 2013

Muzyka: k4
Realizacja: k2


Kolejna porcja nagrań z pamiętnego Jazz Jamboree 62. Uzupełnienie albumu, który ukazał się jako trzeci odcinek serii. Ten materiał jest zresztą ciekawszy i lepszy technicznie od zamieszczonego na „trójce”. Przy okazji – trudno dociec, dlaczego wydawca nie oznaczył krążka numerem „04”. Ułatwiłoby to fanom poruszanie się po cyklu.
Album rozpoczyna hardbopowy kwintet Andrzeja Kurylewicza (lider grał wówczas na trąbce), który przypomina muzykę legendarnych Messengersów. W zespole Kuryla znaleźli się najlepsi muzycy tamtych lat: Jan Ptaszyn Wróblewski (w rewelacyjnej formie), Wojciech Karolak, Roman Dyląg i Andrzej Dąbrowski.

W kolejnych utworach słyszymy inne polskie formacje: Swingtet Jerzego Matuszkiewicza, trio Karolaka z Wandą Warską, tradycyjny New Orleans Stompers i big band Jana Tomaszewskiego.
Zagranicę reprezentuje węgierskie trio pianisty Attili (nie Atilli, jak podano na okładce) Garaya i sekstet Vadima Sakuna z ZSRR.
Największą niespodzianką okazały się nagrania orkiestry Tomaszewskiego – zespół imponuje soczystym brzmieniem, utwory są świetnie zaaranżowane, a solówki trzymają wysoki poziom.
Pojawienie się na rynku serii z jazzowymi archiwaliami przyjąłem z entuzjazmem. Teraz zaczynam dostrzegać niedoróbki i pewną chaotyczność projektu. Wygląda na to, że cykl wystartował, zanim został szczegółowo opracowany.


Autor: Bogdan Chmura
Źródło: HFiM 02/2014

Pobierz ten artykuł jako PDF