Serwis wykorzystuje pliki cookies

które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Korzystanie z serwisu Hi-Fi.com.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz. Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki.

Zrozumiałem

HFM

artykulyskrot3

Jazz Jamboree 1962 - Polish Radio Jazz Archives 03

88 11 2013 JazzJamboree1962

Polskie Radio 2013

Muzyka: k3
Realizacja: k3

Migawki z Jazz Jamboree 1962. Dłuższe i krótsze, lepsze i słabsze – fragment kroniki festiwalu, uzupełnienie materiału, jaki znalazł się na poprzednim krążku tej ciekawej serii.
Jedną trzecią płyty wypełniają nagrania hardbopowego kwintetu puzonisty Ejego Thelina ze Szwecji. W zespole obok lidera wyróżnia się świetny perkusista Rune Carlsson, w latach 60. bliski współpracownik Komedy.

Po czterech utworach kwintetu pojawia się freejazzowy „Soloes” Dona Ellisa – to nagranie znamy już z „Polish Radio Jazz Archives vol. 2”. Kolejne dwa numery wykonuje skandynawski Jazz Fraktionen z saksofonistą Johnem Tchicaim – sprawna grupa, stylowo oddająca „toporny” klimat muzyki Monka. Na koniec dostajemy po jednym nagraniu zespołu Jerzego Miliana (z Komedą przy fortepianie) i duńskiego wibrafonisty Louisa Hjulmanda, któremu towarzyszy trio Wojciecha Karolaka.

Album odstaje od dwóch poprzednich. Przyczyn jest kilka: kompilacyjny charakter, nierówny poziom gry zespołów (najsłabiej wypada grupa Miliana), kiepska jakość nagrań, której nie podźwignął cyfrowy mastering. Poważną niedoróbką są błędy w pisowni nazwisk na okładce – jest: Grundz, powinno być: Gruntz; jest: Bruel, ma być: Brüel; jest Thelonius... Cóż, praca z archiwaliami wymaga szczególnej staranności, zwłaszcza gdy produkt ukazuje się pod szyldem poważnego wydawnictwa.


Autor: Bogdan Chmura
Źródło: HFiM 11/2013

Pobierz ten artykuł jako PDF