Serwis wykorzystuje pliki cookies

które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Korzystanie z serwisu Hi-Fi.com.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz. Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki.

Zrozumiałem

HFM

artykulyskrot3

Marcin Olak Trio Crossing Borders

70 02 2013 MarcinOlakTrio

Luna Music 2012

Interpretacja: k5
Realizacja: k5

Na swej najnowszej płycie gitarzysta Marcin Olak prezentuje repertuar orygil nalny i zróżnicowany. Obok utworów jego autorstwa i kompozycji napisanych przez członków Tria (Macieja Szczycińskiego i Huberta Zemlera), Olak proponuje s trzy miniatury Witolda Lutosławskiego, oparte na tematach zaczerpniętych z polskiego folkloru: „Hej, od Krakowa jadę”, „Ach, mój Jasieńko” i „Na jabłoni jabłko wisi”.
Lider, klasycznie wykształcony muzyk, r z uwagą pochylił się nad tymi utworami, ciekawie je zaaranżował i rozszerzył o fragmenty improwizowane. Uwagę j zwracają też dwie, uzupełniające się, impresje Olaka – „Waterfall” i „Olive Tree” – oraz medytacyjny „Responsorium”.
Muzyka płyty, jednolita w charakterze, pełna spokoju, przestrzeni i smakowitych niuansów, idealnie łączy klasykę, jazz, folk i blues. Gra Olaka, nieskazitelna pod względem technicznym, odznacza się umiarem, elegancją i piękną frazą.
W improwizacjach, dalekich od jazzoj wych klisz, lider unika wirtuozerii, koncentrując się na brzmieniu, kolorystyce, artykulacji, a przede wszystkim na zachowaniu płynnej narracji utworów.
Istotnym walorem nagrań jest czyste, naturalne brzmienie. Realizatorzy nie skorzystali – i dobrze – z ogromu możliwości współczesnej techniki cyfrowej.
Wymarzony album dla wymagających fanów muzyki akustycznej i klasycznych s brzmień gitarowych.

Autor: Bogdan Chmura
Źródło: HFiM 02/2013

Pobierz ten artykuł jako PDF