Serwis wykorzystuje pliki cookies

które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Korzystanie z serwisu Hi-Fi.com.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz. Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki.

Zrozumiałem

HFM

artykulyskrot3

Maciej Tubis & Polish String Orchestra - Live in Filharmonia Łódzka

107-109 07-08 2009 MaciejTubis

P.K. 2008

Interpretacja: k3
Realizacja: k3

To druga, po „Spełnieniu”, autorska płyta Macieja Tubisa. Pianista jest absolwentem akademii muzycznej w Łodzi i laureatem wielu nagród. Obecnie koncertuje ze swoim triem w klubach jazzowych całej Polski.
Album zawiera rejestrację koncertu w łódzkiej filharmonii z maja 2008. Repertuar, poza standardem Davisa „All Blues”, to kompozycje Tubisa, napisane na fortepian i smyczki. Ten skład w jakimś sensie zdeterminował charakter utworów – artysta starał się pokazać w możliwie najbardziej wszechstronny sposób, a więc jako kompozytor, aranżer, wykonawca i, wreszcie, improwizator. Tym samym wyznaczył sobie pułap, który trudno osiągnąć nawet najbardziej wytrawnym muzykom. Zważywszy jego niewielkie doświadczenie kompozytorskie i jazzowe, propozycję można jednak ocenić jako „rokującą nadzieje”.
Muzyka Tubisa to spotkanie klasyki i jazzu europejskiego (improwizacje z wpływami Jarretta, Możdżera, linii skandynawskiej). Ważne są także emocje; już same tytuły wiele mówią „Cierpienie”, „Spełnienie”, „Radość”.
Płyta ogólnie „na tak”, choć trochę przeszkadza styl improwizacji z wtrętami XIX-wiecznej wirtuozerii, a także uproszczone rozwiązania formalne i parę zgrzytów harmonicznych. Plus to technika pianisty oraz jego potencjał kompozytorski.

Autor: Bogdan Chmura
Źródło: HFiM 7-8/2009

Pobierz ten artykuł jako PDF