Serwis wykorzystuje pliki cookies

które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Korzystanie z serwisu Hi-Fi.com.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz. Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki.

Zrozumiałem

HFM

artykulyskrot3

Paweł Kaczmarczyk Audiofeeling Band - Complexity in Simplicity

118 10 2009 PawelKaczmarczykAudiofeelingBand

ACT 2009
Dystrybucja: Gigi

Interpretacja: k5
Realizacja: k5

Po doskonale przyjętym „Audiofeelingu” (ARMS Records 2007) Paweł Kaczmarczyk znów zaskoczył fanów. Jego najnowsza płyta – „Complexity in Simplicity” została wydana pod szyldem prestiżowej ACT Music. W wytwórni tej nagrywali m.in. Esbjorn Svensson Trio oraz Lars Danielsson z Leszkiem Możdżerem. Kaczmarczyk jest jednak pierwszym polskim muzykiem, który wydał tam swój album jako lider.
Repertuar obejmuje 11 utworów, wszechstronnie prezentujących Kaczmarczyka w roli kompozytora, aranżera, pianisty i szefa zespołu. Muzyka jest zróżnicowana pod względem stylistycznym (nowoczesny jazz akustyczny z elementami europejskimi), wyrazowym i brzmieniowym. Kaczmarczyk wykorzystuje różne składy: trio fortepianowe, kwartet z saksofonem lub klarnetem basowym, kwintet, septet oraz dwie sekcje rytmiczne.
Owa różnorodność pozostaje jednak doskonale zorganizowana, zaś płyta ma wyrazisty charakter i logiczną strukturę z introdukcją, rozwinięciem, mocnym finałem i kodą, pozostawiającą słuchacza w stanie pewnego zawieszenia. Ta konstrukcja sprawia, że album stanowi spójną całość i najlepiej wysłuchać go przy jednym podejściu.
„Complexity in Simplicity” to ważny moment w rozwoju młodego artysty, postrzegającego sztukę dźwięku w sposób kompleksowy, syntetyczny i bardzo świadomy. Gorąco polecam!

Autor: Bogdan Chmura
Źródło: HFiM 10/2009

Pobierz ten artykuł jako PDF