Serwis wykorzystuje pliki cookies

które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Korzystanie z serwisu Hi-Fi.com.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz. Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki.

Zrozumiałem

HFM

artykulyskrot3

Why Pink Floyd...?

97 11 2011 01Pink Floyd powstał w angielskim Cambridge w 1965 roku. Gdy dwa lata później muzycy rozpoczynali współpracę z EMI, nie mogli nawet marzyć o 200 milionach sprzedanych płyt i tytule legendy rocka. Dziś niemal każde ich nagranie stanowi nie tylko kamień milowy w historii grupy, lecz również w historii gatunku, który współtworzyli.

Gdyby zsumować wszystkie sprzedane przez Pink Floyd płyty, okazałoby się, że którąś z nich ma na półce dwóch na trzech Amerykanów albo niemal połowa wszystkich mieszkańców krajów Unii Europejskiej lub praktycznie każdy Brazylijczyk. Obecni na rynku muzycznym od z górą czterdziestu lat, wyznaczyli najsłynniejsze szlaki rozwoju rocka na świecie. Mimo takiego dorobku i popularności Pink Floydzi nadaj szukają nowych odbiorców swojej muzyki, a wiernym fanom chcą dać od siebie coś więcej. Doceniając długoletnią współpracę, koncern EMI

zdecydował się w tym roku dosłownie zalać rynek nowymi edycjami legendarnych albumów. Każdy z nich starannie przygotowano zarówno pod względem dźwiękowym, jak i graficznym.
Całość przedsięwzięcia zatytułowano „Why Pink Floyd...?” i podzielono na trzy edycje: „Discovery” (14 studyjnych albumów, zremasterowanych i opatrzonych nową książeczką, dostępnych pojedynczo lub w boksie, który dodatkowo będzie zawierać książkę ze zdjęciami), „Immersion” (kolekcjonerskie, wielopłytowe wersje trzech albumów: „The Dark Side Of The Moon”, „Wish You Were Here” oraz „The Wall” − każdą z tych płyt wydano w boksie, obejmującym niewydane wcześniej materiały audio i wideo, nowy miks m.in. w formacie 5.1, oryginalną grafikę, pamiątkowe i rzadko publikowane zdjęcia oraz gadżety z trasy koncertowej) oraz „Experience” (albumy „The Dark Side Of The Moon”, „Wish You Were Here” i „The Wall”, zawierające zremasterowany materiał oraz płytę bonusową, na której znajdzie się niepublikowany wcześniej materiał dźwiękowy). Ponadto ukaże się krążek „A Foot In The Door: The Best Of Pink Floyd” z największymi przebojami grupy, opatrzony nową szatą graficzną i książeczką, a także trzy najsłynniejsze płyty Floydów, wydane dla audiofilów na 180-gramowym winylu.
Roger Faxon, szef Grupy EMI, stwierdził: „To unikalne wydarzenie w historii współpracy EMI z jednym z najbardziej twórczych i wpływowych zespołów w historii muzyki. Nad programem kampanii pracowaliśmy wspólnie przez rok, aby upewnić się, że obejmie ona wszystkie elementy, które uczyniły Pink Floyd jedną z największych inspiracji dla współczesnej muzyki. Dlaczego Pink Floyd? Ponieważ ich muzyka nie ma sobie równej. Ekscytujące nowe wydawnictwa pozwolą melomanom ponownie odkryć niesamowity dorobek zespołu. To dowód na to, że wysoka jakość artystyczna nigdy nie wchodzi z mody”.
Nad stroną graficzną także i tym razem czuwał wieloletni dyrektor ds. artystycznych zespołu, autor ich najsłynniejszych okładek – Storm Thorgerson. Uznany fotograf Jill Furmanovsky podjął się edycji dotychczas niepublikowanych fotografii. Współpracownicy Pink Floyd ze Stanów – James Guthrie – i Wielkiej Brytanii – Andy Jackson, nadzorowali proces cyfrowego remasteringu. Lana Topham, archiwistka materiałów filmowych zespołu, sprawowała pieczę nad żmudnym procesem odnawiania licznych archiwalnych nagrań, pochodzących z klasycznej ery działalności Pink Floyd.
Pierwsze efekty pracy i zaangażowania tych wszystkich ludzi już ukazały się w sklepach. 26 września trafiła tam rozszerzona edycja deluxe oraz edycja specjalna arcydzieła Pink Floyd – „The Dark Side Of The Moon”, zawierająca sześciopłytowy zestaw „Immersion” oraz dwupłytową wersję „Experience”, jak również kolekcjonerskie wydanie albumu na winylu.
Drugi etap kampanii właśnie się rozpoczyna. 7 listopada do sklepów trafi album „Wish You Were Here” w wersji „Immersion” (pięciopłytowej) oraz „Experience” (dwupłytowej), z których obie będą zawierać materiały nagrane na stadionie Wembley w 1974 roku, w tym powalającą 20-minutową wersję utworu „Shine On You Crazy Diamond” oraz unikatowe nagranie hitu „Wish You Were Here” z udziałem Stephane’a Grappelli. Jednocześnie wydany zostanie wspomniany album „A Foot In The Door”.
Finał całego przedsięwzięcia przewidziano na 27 lutego 2012. Wtedy na rynek trafi najsłynniejszy album Pink Floydów, okryty 23-krotną platyną, utrzymujący się przez 15 tygodni na szczycie amerykańskiej listy przebojów – „The Wall”. Do dziś sprzedany w ponad 25 milionach egzemplarzy, teraz zostanie wydany w edycji siedmiopłytowej („Immersion”) oraz trzypłytowej („Experience”). Dostępne będzie również kolekcjonerskie wydanie winylowe. Nic tylko słuchać, oglądać i przeżywać na nowo. Ta muzyka się nigdy nie zestarzeje!

Pobierz ten artykuł jako PDF