Serwis wykorzystuje pliki cookies

które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Korzystanie z serwisu Hi-Fi.com.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz. Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki.

Zrozumiałem

HFM

artykulylista3

 

High-End Monachium 2010

14-28 06 2010 01Tegoroczna edycja High-Endu była 29. w historii tej największej w Europie wystawy sprzętu grającego. Nikt nie ma wątpliwości, że strategia organizatorów, polegająca na ustawieniu się w opozycji do berlińskiej IF-y, była słuszna. IFA jest masowa, High-End – wyspecjalizowany, z nutką elitarności. Odkąd w Berlinie pojawiły się lodówki i opiekacze do kanapek, tylko najwytrwalsi audiofile wyruszają tam na poszukiwanie dobrego dźwięku. Reszta przeprogramowała nawigacje w samochodach na Monachium i wygląda na to, że tak już zostanie.

 

Jak co roku – pierwszy dzień był branżowy, pozostałe – otwarte dla publiczności. Organizatorzy zachęcają do zwiedzania całymi rodzinami, oferując wejściówkę 2 plus 3 w cenie 20 euro. Bilet dla jednej osoby kosztuje 10 euro za dzień. Nie przewidziano karnetów na całość.
W czwartkowe południe organizowana jest konferencja prasowa, która w lwiej części składa się z omówienia rosnącej rangi imprezy oraz zainteresowania klientów biznesowych i audiofilów.

Czytaj więcej...

W domu lepiej niż w kinie - Philips

18 09 2010 01Pod koniec wakacji Philips zorganizował konferencję prasową, na której można było obejrzeć produkty mające się niebawem pojawić w sklepach oraz poznać wizję rozwoju firmy na najbliższe lata.

 

Firma nadal koncentruje się na kinie domowym. Ano właśnie – kino czy dom? Na to pytanie starano się udzielić odpowiedzi. Wnioski przemawiały na korzyść oglądania filmów w domu. A jak to wygląda u Philipsa?
Praktycznie wszyscy producenci telewizorów zmierzają w tym samym kierunku i ścigają się na parametry. Klientom już trudno się połapać. 100 Hz, 200 Hz, HDMI 1.2, 1.3 czy 1.4? Plazma, LCD czy LED? 3D pasywne i aktywne. Mocniejsze procesory, nowsze sposoby obróbki obrazu, cieńsze panele, mniejsze zużycie energii, Internet, Wi-Fi... Podobno „więcej” oznacza postęp. Philips również bierze udział w tym wyścigu, ale na prezentacji można było dostrzec coś jeszcze.

Czytaj więcej...

LG 3D - Trzeci wymiar nabiera kształtów

18-19 11 2010 0114 października LG zorganizowało konferencję, na której zaprezentowano najnowsze urządzenia i omówiono strategię na najbliższy czas. Wśród nowości znalazły się telewizory, zestawy kina domowego, projektory i odtwarzacze Blu-ray, a także monitory komputerowe. Wszystko podporządkowano jednemu celowi – wprowadzeniu trójwymiarowego obrazu do naszych domów.

 

Choć zabawa z trzecim wymiarem zaczęła się stosunkowo niedawno, to już dziś koncerny elektroniczne wiążą swoją przyszłość z rozwojem tej technologii. Nic dziwnego, że prezentacja LG zaczęła się od wykresów i słupków pokazujących prognozowany wzrost sprzedaży telewizorów z podświetleniem LED, modeli 3D i ekranów mogących się łączyć z Internetem. Wszystkie oczywiście szybowały w górę, ale dla klientów najważniejsze jest to, co można kupić już dziś.
W sali wystawowej zgromadzono mnóstwo sprzętu, począwszy od ekranów, przez rzutniki i zestawy głośnikowe, a na odtwarzaczach z łącznością bezprzewodową i wbudowanym dyskiem kończąc. Wszystko to było jednak tylko dodatkiem do trójwymiarowych ekranów. Uczestnicy spotkania mieli możliwość porównania różnych modeli i technologii prowadzących do uzyskania efektu 3D.
Gwiazdą przedstawienia był projektor CF3D. To potężna profesjonalna maszyna, przeznaczona dla bardzo zamożnych użytkowników oraz firm, które chcą urządzać w swoich siedzibach trójwymiarowe projekcje. Na przykład biur architektonicznych, które we własnej salce projekcyjnej chciałyby pokazywać klientom trójwymiarowe modele budynków i wnętrz. Urządzenie jest dość skomplikowane, ponieważ w obudowie pracują dwa projektory Full-HD. Światło, emitowane przez dwa układy, po jednym dla każdego oka, zbiega się na wspólnym lustrze. Dlatego z zewnątrz widzimy tylko jeden system optyczny.

Czytaj więcej...

Audio Show 2010

22-40 12 2010 01W dniach 6-7 listopada odbyła się czternasta edycja Audio Show. Trzy warszawskie hotele po raz kolejny zostały wypełnione sprzętem grającym z najwyższej półki. Zwiedzający mogli się zapoznać z możliwościami systemów hi-fi, których ceny idą w setki tysięcy złotych. Niektóre rarytasy sprowadzono specjalnie na tę okazję. Chętnych nie brakowało, choć pogoda była, jak zwykle, paskudna.

 

Sobieski
Poprzednia edycja pobiła wszelkie rekordy. W tym roku zwiększyła się liczba wystawców (73) i pokoi (76), ale zwiedzających jakby ubyło. Termin wydawał się szczęśliwszy niż w poprzednich latach, ale nie było aż takich tłumów, jak rok temu. Pozytywna wiadomość jest taka, że wystawa wreszcie przyciągnęła wiele osób, które po raz pierwszy zetknęły się z audiofilskim sprzętem.

Czytaj więcej...

Szaleństwo i odnowa - Musical Fidelity

20-25 02 2011 01Musical Fidelity należy do najbardziej oryginalnych producentów sprzętu hi-fi. Firma o blisko 30-letniej historii została założona przez ekscentrycznego klarnecistę, Anthony Michaelsona.

Jego pierwsze urządzenia wyglądały skromnie, ale wielu słuchaczy oczarowały brzmieniem. Po pierwszych sukcesach zaczęła się era oryginalnego wzornictwa. W tamtych czasach pokazanie aluminiowego wzmacniacza ze złotymi pokrętłami albo serii urządzeń w kształcie grubych rur stojących na długich belkach było czymś niecodziennym.

Czytaj więcej...

Druga generacja - LG

16-17 05 2011 0114 kwietnia LG zorganizowało w Warszawie konferencję prasową, na której zaprezentowało wchodzące właśnie na rynek telewizory 3D drugiej generacji. Oprócz tłumaczenia zawiłości technicznych i wykresów pokazujących rosnące zadowolenie klientów, znalazł się też czas na kilka pokazów praktycznych i prób przewidywania przyszłości trójwymiarowego obrazu.

Problemy z trzecim wymiarem
Na większości tego typu spotkań panuje atmosfera hurraoptymizmu. Jednak w przypadku telewizorów 3D radość z wprowadzania nowych technologii stłumiły wyniki sprzedaży. Według przedstawicieli LG, w ubiegłym roku telewizory 3D stanowiły zaledwie 1% wszystkich sprzedanych odbiorników. Trudno mówić o sukcesie. Trójwymiarowa telewizja w domach zupełnie się nie przyjęła.
Problemów jest kilka. Pierwszy to mało materiału 3D. Drugi to cena, dla wielu wciąż zaporowa. Ale przecież z podobnymi kłopotami borykały się wszystkie nowinki techniczne, a mimo to wielu z nich udało się w końcu przebić.

Czytaj więcej...