Serwis wykorzystuje pliki cookies

które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Korzystanie z serwisu Hi-Fi.com.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz. Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki.

Zrozumiałem

HFM

artykulylista3

 

Na jesienne wieczory - Philips

06-07 10 2009 01Pod koniec września Philips zorganizował w Warszawie konferencję prasową. Prezentował na niej najciekawsze nowości, które niebawem pojawią się w sklepach.

Przeważnie po opuszczeniu podobnego spotkania myślę: znów pokazano dokładnie to, czego można się było spodziewać. Nowe telewizory są tańsze, mają lepsze parametry, są bardziej ekologiczne itd. Tym razem było inaczej. Philips stawia na wysoką jakość. Zestawy stereo z lampowymi przedwzmacniaczami, telewizor o proporcjach 21:9, kolumny do kina domowego o łącznej masie 120 kg, odtwarzacz Blu-ray w obudowie z 3-mm szczotkowanego aluminium – to tylko kilka produktów, które pokazują, że holenderski koncern mierzy wysoko. Ogólny przekaz można zawrzeć w zdaniu: za produkty najwyższej jakości zawsze trzeba zapłacić, ale warto sięgnąć głębiej do portfela, żeby długo cieszyć się z zakupu.
Nie spodziewałem się równie bezkompromisowego podejścia po jednym z największych producentów elektroniki. A jednak.

Czytaj więcej...

Srebrny jubileusz - Audio Physic

24-31 11 2009 01Audio Physic to dziś jedna z najbardziej znanych i uznanych firm produkujących kolumny. Niewiele jednak brakowało, by jej działalność zakończyła się spektakularną plajtą. I to nie w dalekiej przeszłości, kiedy stawiała pierwsze kroki na konkurencyjnym rynku, ale przed niespełna dekadą, kiedy cieszyła się już ugruntowaną pozycją.

 

Z jakością dźwięku Audio Physic nigdy nie miał problemów. Po drodze zdarzały mu się, jak wszystkim, mniej udane modele, ale średni poziom pozostawał wysoki. Zawiniły błędy organizacyjne, brak jasnej strategii rozwoju i fortuna utopiona w projekt wzmacniaczy cyfrowych. Zagrożenie bankructwem było tak realne, że doprowadziło do gruntownej reorganizacji funkcjonowania i zmiany struktury właścicielskiej. Audio Physic w nowym wcieleniu uporządkował model działania, usystematyzował ofertę i skoncentrował się na tym, co zawsze wychodziło mu najlepiej – produkcji kolumn. I tylko jedno przez cały ten czas się nie zmieniło – nadal nie ma problemów z jakością dźwięku.

Czytaj więcej...

Panasonic PT-AE4000

34-35 12 2009 01Na początku października Panasonic zorganizował w Warszawie konferencję prasową. Nie była to jednak prezentacja licznych nowości i planów na nadchodzący sezon, ale pokaz możliwości jednego, za to wyrafinowanego produktu.

Flagowy projektor Full HD PT-AE4000 skonstruowano dla osób, które chcą sobie urządzić w domu prawdziwe kino i nie uznają kompromisów. Jego twórcom przyświecała prosta idea: stworzyć urządzenie dające obraz zgodny z zamysłem realizatorów filmu.
Wystarczy krótki kontakt z nowym Panasonikiem, by się przekonać, że to nie przelewki. Wygląda poważnie i wzbudza szacunek słusznymi gabarytami. Kanciastą, czarną bryłę opracowano najwyraźniej z myślą o wygodnym montażu pod sufitem, a nie po to, by ładnie się prezentowała na stoliku czy sklepowej półce.

Czytaj więcej...

Audio Show 2009

14-26 12 2009 01Sobieski

Święta, święta i po świętach, chciałoby się powiedzieć, gdy opadły emocje związane z Audio Show. Tegoroczna edycja, już trzynasta, na pewno nie była pechowa.

W 75 salach swoje precjoza zaprezentowało 69 wystawców, najwięcej w dotychczasowej karierze Audio Show. Ilości marek chyba nikt nie był w stanie zliczyć, co tylko dobrze świadczy o kondycji rodzimego rynku hi-fi. Jeśli się pokusić o analizę wcześniejszych lat i zmiany w wielkości wystawy potraktować jako indeks wyprzedzający koniunkturę, to niedługo czeka nas świetlana przyszłość. W dodatku, w przeciwieństwie do poprzednich edycji, praktycznie nie spotkałem się z negatywnymi opiniami na temat sprzętu, kultury wystawców czy zwiedzających. Zanim jednak przejdę do szczegółowej relacji, garść uwag natury ogólnej.

Czytaj więcej...

High-End Monachium 2010

14-28 06 2010 01Tegoroczna edycja High-Endu była 29. w historii tej największej w Europie wystawy sprzętu grającego. Nikt nie ma wątpliwości, że strategia organizatorów, polegająca na ustawieniu się w opozycji do berlińskiej IF-y, była słuszna. IFA jest masowa, High-End – wyspecjalizowany, z nutką elitarności. Odkąd w Berlinie pojawiły się lodówki i opiekacze do kanapek, tylko najwytrwalsi audiofile wyruszają tam na poszukiwanie dobrego dźwięku. Reszta przeprogramowała nawigacje w samochodach na Monachium i wygląda na to, że tak już zostanie.

 

Jak co roku – pierwszy dzień był branżowy, pozostałe – otwarte dla publiczności. Organizatorzy zachęcają do zwiedzania całymi rodzinami, oferując wejściówkę 2 plus 3 w cenie 20 euro. Bilet dla jednej osoby kosztuje 10 euro za dzień. Nie przewidziano karnetów na całość.
W czwartkowe południe organizowana jest konferencja prasowa, która w lwiej części składa się z omówienia rosnącej rangi imprezy oraz zainteresowania klientów biznesowych i audiofilów.

Czytaj więcej...

W domu lepiej niż w kinie - Philips

18 09 2010 01Pod koniec wakacji Philips zorganizował konferencję prasową, na której można było obejrzeć produkty mające się niebawem pojawić w sklepach oraz poznać wizję rozwoju firmy na najbliższe lata.

 

Firma nadal koncentruje się na kinie domowym. Ano właśnie – kino czy dom? Na to pytanie starano się udzielić odpowiedzi. Wnioski przemawiały na korzyść oglądania filmów w domu. A jak to wygląda u Philipsa?
Praktycznie wszyscy producenci telewizorów zmierzają w tym samym kierunku i ścigają się na parametry. Klientom już trudno się połapać. 100 Hz, 200 Hz, HDMI 1.2, 1.3 czy 1.4? Plazma, LCD czy LED? 3D pasywne i aktywne. Mocniejsze procesory, nowsze sposoby obróbki obrazu, cieńsze panele, mniejsze zużycie energii, Internet, Wi-Fi... Podobno „więcej” oznacza postęp. Philips również bierze udział w tym wyścigu, ale na prezentacji można było dostrzec coś jeszcze.

Czytaj więcej...