Serwis wykorzystuje pliki cookies

które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Korzystanie z serwisu Hi-Fi.com.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz. Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki.

Zrozumiałem

HFM

artykulylista3

 

Prymusi

58-59 01 2014 01Na Audio Show 2013 przysłuchiwałem się prezentacjom w hotelach Golden Tulip i Bristol.

Większość wystawców skoncentrowała się na sprzęcie klasy high-end, choć zdarzały się wyjątki, jak kosztujące niecałe 10000 zł, a grające miękko i muzykalnie polskie kolumny Sounddeco F3. Z „dużych” systemów moją szczególną uwagę zwróciły cztery – rasowe, świetnie zestawione i, wydawać by się mogło, ignorujące ograniczenia akustyki hotelowych pomieszczeń.

Czytaj więcej...

System S3000

16-18 07 2013 0128 maja 2013 Yamaha zorganizowała w Hamburgu konferencję prasową dla dziennikarzy z europejskich pism specjalistycznych. Okazja nadarzyła się nie byle jaka – oficjalna premiera flagowego systemu stereo oraz dzielonego wzmacniacza AV.

Nowymi modelami japoński koncern chce zainteresować wymagających i – co tu kryć – dobrze sytuowanych audiofilów. Przewidywane ceny wzmacniacza A-S3000 i odtwarzacza CD-S3000 będą się wahać w okolicach 6000 euro za element.
Systemem S3000 Yamaha chce wejść do segmentu zarezerwowanego dla produktów pochodzących z manufaktur specjalistycznych. Odbiorców ma skusić najwyższa jakość wykonania, przemyślany układ elektroniczny, dopracowana mechanika oraz nostalgiczne wzornictwo, odwołujące się do stylistyki lat 70. Nowe urządzenia mają przyciągać oko, przekonywać jakością materiałów i czarować brzmieniem. Nie zapomniano także o funkcjonalności, spełniającej jak najbardziej współczesne standardy.

Czytaj więcej...

Philips iLab – centrum innowacji w Leuven

08-13 05 2013 01Na początku lutego biuro prasowe Philipsa rozesłało do dziennikarzy i agencji prasowych oficjalny komunikat o sprzedaży działu audio japońskiej firmie Funai. Mimo że obaj producenci współpracowali od 25 lat, komunikat o sprzedaży najbardziej tradycyjnego segmentu działalności koncernu wywołał w branży liczne spekulacje.

Najbardziej kasandryczne wizje zakładały przeniesienie całej aktywności do Azji, rezygnację z działalności badawczo-rozwojowej i rabunkową eksploatację istniejących rozwiązań z pominięciem reżimu technologicznego i po jak najniższych kosztach. Funai zapłacił za oddział Philipsa 150 milionów dolarów, którą to kwotę miał odzyskiwać, firmując szanowaną marką produkty bardzo niskiej jakości. Optymiści, których było znacznie mniej, sugerowali, że nie będzie tak źle. Wygląda na to, że mieli rację.

Czytaj więcej...

Audio Show 2012

54-70 12 2012 01Obchody Audio Show były, jak zwykle, huczne, efektowne i z przytupem. Centralna część wystawy znajdowała się w hotelu Jan III Sobieski, więc relację zaczynamy od niego.

Organizator już przed rozpoczęciem imprezy informował, że tegoroczna edycja będzie rekordowa pod względem liczby pomieszczeń wystawowych i wynajmujących je firm. Rzeczywiście, impreza rozrosła się do tego stopnia, że do wielu pokoi zwyczajnie nie dało się wejść. W sobotę trzeba się było liczyć z korkami na hotelowych korytarzach. W niedzielę nieco się rozluźniło, ale prawdopodobnie odpowiadały za to konkurencyjne wydarzenia, dla których pozamykano ulice i mosty w stolicy.
Klasyczna formuła relacji z wystawy musiałaby zająć 2/3 objętości pisma, więc w tym roku postanowiliśmy nadać jej nowy kształt. Zamiast długich akapitów proponujemy wyliczankę ilustrowaną zdjęciami.

Czytaj więcej...

Na jesienne wieczory - Philips

06-07 10 2009 01Pod koniec września Philips zorganizował w Warszawie konferencję prasową. Prezentował na niej najciekawsze nowości, które niebawem pojawią się w sklepach.

Przeważnie po opuszczeniu podobnego spotkania myślę: znów pokazano dokładnie to, czego można się było spodziewać. Nowe telewizory są tańsze, mają lepsze parametry, są bardziej ekologiczne itd. Tym razem było inaczej. Philips stawia na wysoką jakość. Zestawy stereo z lampowymi przedwzmacniaczami, telewizor o proporcjach 21:9, kolumny do kina domowego o łącznej masie 120 kg, odtwarzacz Blu-ray w obudowie z 3-mm szczotkowanego aluminium – to tylko kilka produktów, które pokazują, że holenderski koncern mierzy wysoko. Ogólny przekaz można zawrzeć w zdaniu: za produkty najwyższej jakości zawsze trzeba zapłacić, ale warto sięgnąć głębiej do portfela, żeby długo cieszyć się z zakupu.
Nie spodziewałem się równie bezkompromisowego podejścia po jednym z największych producentów elektroniki. A jednak.

Czytaj więcej...

Srebrny jubileusz - Audio Physic

24-31 11 2009 01Audio Physic to dziś jedna z najbardziej znanych i uznanych firm produkujących kolumny. Niewiele jednak brakowało, by jej działalność zakończyła się spektakularną plajtą. I to nie w dalekiej przeszłości, kiedy stawiała pierwsze kroki na konkurencyjnym rynku, ale przed niespełna dekadą, kiedy cieszyła się już ugruntowaną pozycją.

 

Z jakością dźwięku Audio Physic nigdy nie miał problemów. Po drodze zdarzały mu się, jak wszystkim, mniej udane modele, ale średni poziom pozostawał wysoki. Zawiniły błędy organizacyjne, brak jasnej strategii rozwoju i fortuna utopiona w projekt wzmacniaczy cyfrowych. Zagrożenie bankructwem było tak realne, że doprowadziło do gruntownej reorganizacji funkcjonowania i zmiany struktury właścicielskiej. Audio Physic w nowym wcieleniu uporządkował model działania, usystematyzował ofertę i skoncentrował się na tym, co zawsze wychodziło mu najlepiej – produkcji kolumn. I tylko jedno przez cały ten czas się nie zmieniło – nadal nie ma problemów z jakością dźwięku.

Czytaj więcej...