Serwis wykorzystuje pliki cookies

które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Korzystanie z serwisu Hi-Fi.com.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz. Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki.

Zrozumiałem

HFM

artykulyskrot3

Grado serii „e”

image008grado
Grado zaprezentowało trzecią generację słuchawek. Seria „e” to kolejny etap w ewolucji oferty amerykańskiego specjalisty. 



Inżynierowie zoptymalizowali kluczowe elementy konstrukcji oraz materiały użyte do budowy, aby uzyskać jeszcze wyższą jakość dźwięku w obrębie sprawdzonych już wcześniej rozwiązań.



Seria „e” zachowała klasyczne wzornictwo. Do produkcji muszli zastosowano m.in. specjalnie opracowaną odmianę poliwęglanu SpaceBlack. Materiał ten pochłania nadmiar energii i nie dopuszcza do jej niekontrolowanego uwalniania, które mogłoby pogorszyć klarowność przekazu. Nowa jest także metoda utwardzania mahoniu, z którego wytwarzane są muszle. Ma się to przekładać na mniejsze podbarwienia i lepszą równomierność charakterystyki przetwarzania.
Modyfikacji poddano strukturę magnesów, tak aby zagwarantować symetryczny rozkład pola w szczelinie w całym zakresie pracy cewki głośnika. Zmianie uległa także geometria samych przetworników, co powinno sprzyjać poprawie precyzji i przejrzystości.
Złącza pokrywa się rodem, który zabezpiecza przed korozją, a przy okazji pozwala uzyskać gładszy dźwięk. Nawet klej łączący elementy został zmieniony na mocniejszy, bardziej niezawodny, a jednocześnie lżejszy.
Jedynie tradycyjną dla Grado obudowę otwartą pozostawiono bez zmian. Amerykanie uważają, że właśnie dzięki takiej konstrukcji udaje się uzyskać swobodę i wrażenia przestrzenne niedostępne słuchawkom zamkniętym.
Przypomnijmy, że firma Grado Labs działa od 1953 roku. Została założona przez Josepha Grado i dziś specjalizuje się w wytwarzaniu wysokiej klasy słuchawek i wkładek gramofonowych. Przedsiębiorstwo pozostaje w rękach jednej rodziny od trzech pokoleń i nadal działa w pierwotnej lokalizacji na Brooklynie. Firmą zarządza John Grado, a jego syn, Jonathan, pełni rolę wicedyrektora marketingu.

Nowe modele słuchawek albo już są dostępne w Polsce, albo będą sprowadzane sukcesywnie. Ceny nie powinny ulec większym zmianom w porównaniu z wcześniejszą edycją. Dla przykładu, budżetowe SR60e kosztują 395 zł, popularne SR125e – 730 zł, reprezentujące wyższą półkę RS1e – 3130 zł, a należące do serii Statement GS1000e – 7400 zł.